*fniss* ;)
På två ben?! Fusk! Kan inte dina stå på ett ben? 
Exakt! Haha, nej, tror inte det. Kan dina det?
Vilken söting! 
#11 Ett nytt tävlingstema, flygande hamstrar. 
#12 hehe, ja, den får Jennie ta å lägga på minnet ;P
Tack!
när vilken lurvboll:)

nämen ååh! vad söt han e!!
Sötis !
Vilken hamster-min han fick på #9 ;D Hur gammal är han? 
gud så fina hamstrar '(:!
#16 Jag gillar också minen/uttrycket på den bilden. Han är 5½ mån gammal :)
#17 Det är bara en grabb i den här tråden ;) Men tack så mycket ^^
Värst va ni är dåliga på att kommentera nu för tiden ;P
putteliputt ;P
jag kan komentera!:D
hmmm….. LURVBOLL :D
#31 hihi, det duger bra det ;) Tackar..

Vad söt hon är! 

(Eller han!) xD
Tackar, håller med, men jag är ju ganska partisk (heter så va?) ;P

jättegulla hamstrar
Tack ;P
Han är så fin! Men vad ljusa öron han har, brukar de inte vara svarta på silvergrå? Eller är det för att han är homozygot sg?
#38 Det beror nog på att han är homozygot :)
hihi vad söt 
#38/39 Nope, även homozygota sg ska ha mörka öron. Hans ögonkanter är ljusa de också, ser det ut som.
#45 Åh f*n, där ser man. Men han är ju fortfarande Silvergrå homozygot eller hur?
#46 Ja, har han 2 silverföräldrar så visst kan han det. Jag sitter här och kikar och funderar. Han ser så grå ut, och kindteckningar, hätta och tipping ser grå ut. Det är det som är så mysko… Har de en brun ton i verkligheten?
#47 Nej, stålgrå/mörkgrå. Även botten är stålgrå, han är väldigt ljus i ansiktet, men det syns nog. Han liknar ingen "vanlig" silvergrå, de är alldeles för bruna å beiga. Minns inte vilka färger hans föräldrar har. Ska ta en titt i stamtavlan när jag kommer hem så återkommer jag med det.
Här är Tristans föräldrar:
Far: Ängshöjdens Joker - Offwhite Lh
Mor: Ängshöjdens Pepita - Silverchoklad umb Lh.
Ps. Hur visar sej umb på en choklad egentligen?
Och han hade tydligt svarta ögon som liten, Tristan? Frågan är om han skulle kunna vara silverbeige umb, om umbet gör så han blir gråare än vad han skulle varit annars. Men fortfarande är det lite skumt med de väldigt ljusa ögonkanterna, tycker jag.
Vete 17 om umb syns på choklad, inte en mörk choklad iaf. Kan ju vara fastställt genom att ena eller båda föräldrarna är homozygota umb, eller om den gett umb-bebbar med en icke-umb.
#50 Ögonkanterna är bruna. Kollade igår. Öronen är inte helrosa, de är ljust svarta :D haha. Vet inte hur jag ska förklara.
#50 Nej, inte svarta öron som liten. Inte när han flyttade till mej som 4-veckorsbebis iaf.
#52 Ögon tänkte jag på främst, mörkheten på öron kan komma relativt sent på de flesta.
Jag skulle gissa på en väldigt grå silverbeige eller silverbeige umb utifrån bilderna. Hade varit roligt att se honom i verkligheten. Det är intressant att finurla på, men egentligen spelar det kanske ingen roll vad han är heller? Eller ska han användas i avel nånting?
#53 Han har minst ett till silvergrått (sg homozygot) syskon, å flera andra silvervarianter fanns det i kullen om jag inte missminner mej.
Nej, han ska inte användas i avel, även om han är en perfekt kandidat. Underbar pösmunk 
När jag kollar på SHFs färglista å bilderna där så stämmer han överens med den sg homozygota där. Jag läste på Beige å det stämmer inte enligt mej. Men visserligen står det inget som Silverbeige. Finns det bilder på dessa? För jag har aldrig hört talas om beige på hamster tidigare.

Han är helt underbart fin Sara! :D
Tack Emilia :)
#54 Jag har kanske gjort dig förvirrad i onödan här, menar brunörad silvergrå. Kallades silverbeige förr.
Beige är med mörkgrått, så helt lika är det nog inte. De är ju alltid homozygota för sina mörkgrå anlag, vilket heller inte bleker som silvergrå gör, så de kan se väldigt olika ut vad jag vet. Homozygot för silvergrå kan Tristan vara oavsett, även om han skulle råka ha två rostanlag och vara umb också. Fast visst, han kanske är bara homozygot silvergrå med ovanligt bleka öron.
#57 Om han va bö sg så borde han väl vara mer brun? Tycker att han är väldigt grå nu. Det mörka på bröstet, mellan framtassarna är dock lite brunaktigt, men det är det enda som är brunt på honom :p
#58 Ja borde, men det finns alltid undantag. En blek rost i botten med silvergrå på, det kan bli ganska grått det med. Så är det med alla färger och blandfärger, de finns i en mängd nyanser inom samma färgskala.
Ok. Drygt när man inte vet exakt. Tror aldrig att Mirella som jag hade förut va helt självklar heller :P
#60 Ja, ibland kan man bli frustrerad, om inte annat så av ren nyfikenhet. Har en vit angorakisse här hemma som det var meningen skulle användas i avel men så blev det aldrig så, och jag har fortfarande inte riktigt släppt att jag nu aldrig kommer få veta vad hon är "under" sitt vita.