Äter kattsand
Jag fick nu lägga in kattsand i mina hamstrars toalätter för att sanden var slut när jag skulle köpa igår. Och dom äter det :S Är det farligt?

ojoj använd inte klumpbildande kattsand.
jag gjorde det misstaget å så började deras magar svälla upp å två hann avlida.
den klumpbildande kattsanden sväller i magen å ger förstoppning.
sanden suger åt sej vätskan som finns i tarmarna så det blir bara en större å större klump som de inte får ut den naturliga vägen.
vanlig Sand växer inte i magen den kan de äta utan fara.
de äter ibland lite Sand det är helt naturligt det hjälper till med matsmältningen
Det står "icke klumpbildande" på påsen.

då bör det nog funka.
men håll koll.
blir magen rund å hård så har sanden fastnat.
mina såg tillslut dräktiga ut.
trots att jag tog bort sanden så svällde magarna upp mer å mer för var dag.
några räddades med att de fick i sej olja som satte fart på magarna deras.
kattsand ger jag inte mer längre.
har jag ingen Sand så får de jord el får klara sej utan
Totte har typ kattsand. Han äter inte av den längre så för mig funkar det, dessvärre äter han mycket annat som inte hamstrar ska ha :S som tex damm, gamla chips, vanligt godis, choklad, garn, presentsnören och då får man gräva ur kinderna på honom
Säker på att dom äter å inte bara smakar lite?

Håller med Zheverese jag ger inte mina kattsand. Där i mot har jag använt fågelsand det är bättre. Kattsand skall ju ha en bra uppsugnings förmåga. Hade kattsand till mina kaniner förut och de blev sjuka av det då det fick i sig det.
Jag ger mina kattsand.. de gräver endast i det men äter inte..
och skiter i sanden..
Mina har Katty kattsand och hitills har det inte varit något problem, peppar peppar ta i trä.. visst provsmakade de på den som små men ingen av dem fortsatte sedan äta av den, litegrann som människobarn som provsmakar Sand i sandlådan och lera.
Har den då jag tycker urinlukten snabbt gör sig påmind om jag har chinchillasand till dem, de får bada lite nu och då i chinchillasanden men har ingen sådan sandskål till dem i buren. Har min kattsand i en 2L glasspack så de kan gräva ordentligt i den något som uppskattas högt.

Jag har skålar med tvättat sandlådesand hos alla mina. Byter jag den var tredje dag så är det det enda stället de kissar på. Väldigt praktiskt.