Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1237 ggr
elvissspringsteen1
0

hård mage

min dvärghamster på 2år har fått nå konstigt. från bakom frambenen å hela vägen bak är hon jätte stor å rund. Hon är ju väldigt gammal, så ja har trott att hon bara gått upp lite i vikt å blivit rund. men idag när ja kände på henne så är hela magen stenhård! vad kan det vara? hon är även blöt i baken…:S jag ska ta henne till vet så fort dom har öppet.

elvissspringsteen1
0

ingen som har någon tanke om va de kan va? de är nog förmodligen en tumör:( men undrar om de finns annat som har samma symptom?

vekan
0

Låter som tumör, jag tycker att du ska ringa och höra med en veterinär. Tråkigt när hamstrarna bli sjuka. Gråter Men tur att hon har fått leva i hela två år.

elvissspringsteen1
0

:(

vekan
0

#3 *Håller tummar och tassar för henne.*

elvissspringsteen1
0

tack jag med:(

jacob77
0

:(

Bulba
0

Vad jag vet kan kaniner få uppblåst mage osv när de blir gamla och är påväg att vandra vidare…

Hoppas det går över. Vet inte om det är samma med hamstrar.

elvissspringsteen1
0

okey vad gör man åt det? lider dom av det? eller låter man kaninerna bara vara om dom blir så?

Bulba
0

#8 man kan ta dom till veterinären så de får behandling men ring veterinären och åk dit med hamstern.

Somsagt vet jag inte om det är samma med kaniner som hamstrar.

Sara87
0

Kan vara tumör eller något krångel med njurar/lever. Som du säger är hon gammal å då kan dessa problem dyka upp, precis som hos äldre människor å andra djur.

Prata med/åk till veterinär

Millie
0

Hur går deT?

elvissspringsteen1
0

ringde å de enda å göra är avvakta. låta henne vara så länge hon verkar må bra.

smiff
0

Samma sak som hände med min.. Det kan vara en lever tumör.. Fick tyvärr ta bort henne =( Så du får nog tyvärr vänta dej det värsta… Men håller 2 tummar och 6 tassar här hemma =)

elvissspringsteen1
0

hur vart din när du vart tvungen å ta bort den? hur vart den sämre?