brutet ben
vad gör man åt ett brutet ben? läker det själv? man kan väl inte göra något hos vet?:( någon som vart med om det förut????
Beställ en veterinärtid och se till att dom kollar benet, dom bör veta vad man ska göra. Försök inte spjäla upp det själv, då kan det läka helt fel och hamstern kanske aldrig kommer kunna gå normalt.
Värd på Choklad iFokus
Det för otroligt ont för lilla hamstern så beställ en veterinärtid så han slipper lida i onödan. De vet nog vad som behövs göras =D
men man kan väl inte göra något? förutom att avliva? vad skulle en vet kunna göra?
#3 hur vet du att man inte kan göra ngt åt det?, ring veten och hör med dom.
därför att dom opererar inte en hamster, sen kan man inte spjäla de på nå bra sätt heller. har själv gått djurvård. de enda dom kommer säga är avliva eller avvakta.
det är dessutom en unge så hon är liten
ungar tror jag dom kommer avliva, men amputerar dom inte?
jag tror inte dom gör det. ja va in med min igelkott förut som hade ett brutet ben när jag köpte honom. det hade läkt ihop fel så dom sa att han inte led av det längre. men han skulle dom inte ha gjort något alls åt sa dom. det är ett för litet djur. så hamster är ju ännu mindre…
Det kan ju vara så att vetten faktiskt tror att benet kommer att läka. Och det är ju lika bra och gå till vetten för de vet ju om din lilla hamster lider =(

Har den brutit benet skulle jag avliva hamstern
ringde vet idag, de enda man kan göra är avliva eller avvakta sa dom. så länge hon inte blir sämre eller inte heller blir bättre så är de bara att vänta. brukar nästan alltid läka självt sa dom.