Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: hälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 852 ggr
[Hamster95]
1

Nu kommer tankarna tillbaka...

Min bästis har nyss fått en hamster i helgen, när hon kom hem från kortis och självklart är hon jätteglad. Jag kan inte låta bli att tänka på när jag fick Totte, hur glad jag var då. Jag grinade den dagen efter ett halvårs tjat om en hamster. Hur sjuk han var i början och hur pigg och glad han är nu.Hedan efter kommer jag aldrig mer säga ett ont ord om sötnosen. Har dock några funderingar ang. sötnosen.

1. Han har för vana att kissa i ett hörn, där inte toan finns och då stinker det hamsterkiss över hela huset. Något jag kan göra för att motverka detta?

2. Han är nerkissad på nedredelen av sin päls. Vad kan jag göra?

Bulba
0

1: Ställ toan i det hörnet han kissar i så börjar han kanske kissa i toan istället.

2: finns inte så mycket att göra. Det uppkommer troligtvis för att han sover och kissar på sej. Dom tvättar oftast bort det själv men om han bli jätteäcklig så kan du kanske tvätta honom med lite vatten.

Nilsherman
0

jag provade att byta ställe på toaletten för ett tag sedan för jag hade samma problem med kissandet i hörnet. Det fungerade jätte bra och nu använder han toan regelbundet och jag hittar inte spår av kiss någon annanstans i burem:D

Nitapitabrod
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

2:min hamster var också kissig nere på bakre delen och då hade hon hamstervadd i hennes hus vi bytte det till toapapper och nu ser det inte så ut längre kan sätta in ett kort men jag vet inte om det syns så bra.