Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 3581 ggr
[findusen]
0

bildtråd lh-bebisar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

min lh kull född 4/12-08 är till salu

E: O'Malley lh choklad satin

U: Else-Marie lh svart skp

O'Malley har stamtavla, Elsie har jag fött upp själv, men har ingen stam längre än hennes föräldrar.

[findusen]
0

Busiga Benny hane lh rex silversobel

[findusen]
0

Listiga Lasse hane lh svart satin (är jag ganska säker på)

[findusen]
0

Roliga Roger hane lh svart

[findusen]
0

Fantastiske Fredrik hane lh svart satin (är jag ganska säker på)

Denna kommentar har tagits bort.
[findusen]
0

Kaxiga Konstantin hane lh silversobel

[findusen]
0

Tuffa Tekla hona lh svart satin (är inte helt säker)

Bella-R
0

#1 Åhhh my, lh rex silversobel Kyss om du bara hade bott närmre.

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Sara87
0

#10 Du kan ha kvar denna för bilder (å länka till denna i ditt annonsinlägg), men du lägger in ett annonsinlägg i säljestråden också, tillsammans med en bild om du vill det :)

Sara87
0

#3 Kan denna lilla krabat vara Silversvart kanske? Tycker han är så grå om man jämför med hamstern i #4 :)

[findusen]
0

#11 hehe var bor du då? =)

#12 okej ska jag göra!

#13 hmm..ja svart blir oftast inte helt svart med blixt, iaf inte med min kamera^^  och han är inte så blank i pälsen (satin) som dom andra svarta.. men eventuellt att kanske är silversvart.. ska kolla nogrannare på honom imorgon =) tack för hjälpen! :) (det var delvis därför jag gjorde en sådan här tråd för att få kommentarer ang färger osv om jag är galet på det :P)

Nusse123
0

Åhh, roliga roger here I come!! det var verkligen en sötnos? kan dock inte köpa honom!!

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

mocchino
0

Är Else-Marie silversvart skp? Annars kan det ju inte komma silver i kullen. :)

Kaxiga Konstantin ser ut att vara vanlig sobel. :)

// Nathalie

[findusen]
0

är dom inte silversobel? det fick jag höra i en silversobel-tråd :P tycker dom är så ljusa? om man kollar på Bella-R s sån presentationsbild så är den mycket mörkare ? hmm.

elsie är svart, ska hon vara iaf :P men clara, hennes mamma är silversvart o elsie hade syskon, även i en tidigare kull som varit silversvart skp (t.ex membeels grynet)

tack för hjälpen  =)

[findusen]
0

tittade på hamsterföreningens hemsida och tycker inte han är lik någon av dom soblarna :P men mer lik silversobel än sobel…. dom var mer brunsvart, han är mer grå liksom…

kaxiga konstantin

[findusen]
0

rumpan

Anna-Helga
0

#18 Är ögonringarna mer bruna eller mer vita? :) Jag tycker de ser beige-bruna ut och då är det vanlig sobel… Håller med om att han är ljus i färg och bottenfärg dock.

Mvh Anna

[findusen]
0

#20 ah okej..jo dom är åt det beiga hållet… då kanske han är en dåligt färgad sobel? :P ska kolla sen..

mocchino
0

Mamma ser ju helt klart ut att vara en vanlig svart skp och inte silver! Så iom det kan ingen av ungarna vara nått med silver.. Silver är dominant vilket betyder att någon av föräldrarna måste vara det och jag vet att O'Malley inte kan vara det då ingen av hans föräldrar är silver lr kan vara dolda silver.

Svart och choklad kan det ju annars vara väldigt svårt att se om dom är silver. Det är ju tyvärr inte så lätt att bara för att dom är ljusa i färgen så är dom silver för dom kan lika gärna bara ha dåligt med svärta, dvs ha dålig färg.

Skillnaden mellan en sobel och silversobel ser du bäst på ögonringarna som Anna-Helga påpekar! En sobel har bruna ögonringar medans en silversobel har mer vita ögonringar. Och på den sista bilden tycker jag hamstern på bilden har bruna ögonringar; mao sobel! :)

Men nu eftersom varken mamma lr pappa är silver så kan ingen av ungarna vara varken silversobel lr silversvart utan det är sobel och svart du har i kullen! :) Inte helt fel det heller! ;) Om jag får säga det själv! :P

// Nathalie

[findusen]
0

hehe okej tack så mykcet =) håller med om ögonringarna, dom är inte vita, utan beiga! =) så då är dom dåliga soblar.. skönt^^ :P haha

men då är #3 inte silversvart heller? han är svartare i verkligheten, men som sagt är dom andra svarta "svartare" men det beror väl mest på satinet…..

mocchino
0

Ja satin förändrar ju färgen lite, gör mörkare. :) Så det är den bästa förklaringen, lr så har han en annan pappa.. *thihi* :P

// Nathalie

[findusen]
0

haha ja så kan ju fallet vara ;P

bblomquist
0

neej vilka söta , <3 är dom sålda tihih :)

[findusen]
0

Roliga Roger LH Svart

[findusen]
0

Busiga Benny LH sobel rex

[findusen]
0

busiga benny lh sobel rex

han var svårfotad för han ville bara snusa runt och vända rumpan till :P

[findusen]
0

Listiga Lasse LH Svart Satin

[findusen]
0

Listiga Lasse LH Svart Satin

[findusen]
0

Kaxiga Konstantin LH Sobel

[findusen]
0

Kaxiga Konstantin LH Sobel

[findusen]
0

Busiga Benny LH Sobel Rex

[findusen]
0

Roliga Roger LH Svart

[findusen]
0

Tuffa Tekla LH Svart. är osäker på om hon är satin eller inte, ibland tycker jag hon är tydlig satin ibland inte………

[findusen]
0

Tuffa Tekla LH Svart (satin?)

[findusen]
0

sen har jag en gosse kvar från förra kullen, Nils-Petter, LH Black Silverpearl.

E: Åke U: Clara

han är alltså morbror till dessa andra små. han är född 080804

[findusen]
0

Nils-Petter LH Black silverpearl

just nu är hans päls lite halvtaskig, förut hade han jättefin päls! men den kommer nog igen =)

[findusen]
0

såhär såg Nils-Petter ut när han var 8.5 vecka!

Royalz
0

Gud va fina :D tur dom är LH ;)

[PixelMollan]
0

Finns Roliga Roger kvar ?

[findusen]
0

#42 jesjes! =)

han är alltså släkt med honan du köpte av mig, (Ida-Louise var det va?) så du vet =)

[PixelMollan]
0

aha ^^ de va ju attans! den är han släkt med en av mina bebisar men tänkte låta bli att para med henne, men nu e de två st så då går de icke :/

[BARABAZ]
0

#38 Jätteläcker! Har i många år gillat black pearl, och black silver pearl är tydligen lika snyggt! :)

[PixelMollan]
0

#39 vilka färger kan han paras med?

[findusen]
0

#46 jaadu… :P ingen aning! han är resultatet av black yellow bandad o silversvart skp vit^^ bror tll ida-louise :P menm det hade varit kul o veta vad han ska paras med :)

Zheverez
0

pearl färgerna är så härliga då de mörknar med åldern.

man köper en ljus å får sen en mörkare.

älskar pearl.

nils petter är så fin

ja även de andra.

mocchino
0

#46 Eftersom Nils-Petter är gul så ger han 100% skp döttrar i parningar med honom som inte är gula/skp! :) Men en skp hona blir det 50% gula honor, 50% skp honor, 50% gula hanar och 50% icke gula hanar. :)

// Nathalie

[PixelMollan]
0

så med andra ord, kan han passa i min avel? typ med skp svart?

Zheverez
0

ja det gör han.

[PixelMollan]
0

FINDUSEN! Jag vill köpa Nils-Petter :D

chocomian
0

#32-33 Kaxiga Konstantin LH Sobel Kyss

mocchino
0

#50 Så länge du inte parar honom med Ida-Louise så funkar han perfekt.. ;) *hehe*

// Nathalie

[PixelMollan]
0

Nä precis :) Hade mer tänkt på tigerlilja :)

[BARABAZ]
0

#49 Nu ska jag vara petig igen, så håll i hatten… ;) Egentligen bör det förtydligas att procentsatserna när det gäller en enstaka kull handlar om varje enskild unge, inte fördelat på hela kullen. Alla honor med t.ex. en skp mamma och en "icke-gul" pappa har var och en 50 % chans att bli skp. I praktiken kan det sedan bli 100 % skp eller 0 %. Det är först när man kommer upp i sådär 100-talet ungar det brukar stämma totalt.

[PixelMollan]
0

#57 de va så jag också trodde det var räknat som ^^ wiihoo jag tänkte rätt ^^

[BARABAZ]
0

#58 Ja, visst blir man glad när man börjar få grepp om saker och ting och det verkligen lossnar? :) Genetik är ju så intressant!

[findusen]
0

hehe okej, så han funkar med Skp, vad kul! klart du får köpa honom malin! tycker så synd om honom att han inte fått något eget hem än.. =/ kan komma o leverera honom i veckan om du vill ;)

han är väldigt trevlig och eftersom han var så jättepälsad ett tag så var vi verkligen tvugna att hantera honom flera ggr om dagen och ta bort spån ur pälsen :P

[PixelMollan]
0

du behöver ju inte åka till mig! jag kan ta en tripp till er :)

[findusen]
0

hehe ja det är vilket som :P tänkte mer eftersom jag numer Vet var du bor ;)

[PixelMollan]
0

hahaha ja efter första gången så kör man inte vilse längre :) ja de spelar inte mej så stor roll :P vill du hemskt gärna ta en runda om lund så får du de ^^

Nu ska jag ut med hunden!

mocchino
0

#57 Ja oftast blir det ju inte så exakt i praktiken som det står i teorin. ;) Bra att du hoppar in och förtydligar lite! Tycker det är så intressant! :D

#59 Håller med! Genetik är JÄTTE intressant och jag som älskar att lära mig också, det är en bra kombo.. ;) Men jag har MYCKET kvar att lära! Det mesta lär man ju sig genom praktiken också och där är jag väldigt grön om man säger så.. *thihi* :P

// Nathalie

[BARABAZ]
0

#64 Det finns mycket att lära oavsett nivå man är på, och så kommer det ju nya mutationer någon gång ibland också, så fullärd blir man aldrig och det är en del av charmen med det, tycker jag. Sen vad gäller praktiken, visst kan man vara grön där, men man kan vara ringrostig också. ;) Personligen är min svaga punkt där framförallt silver/gult i olika kombinationer. Teorin sitter ju sedan ett antal år, men jag har aldrig hållt på med det själv, och det var så otroligt länge sedan jag såg några irl.

[PixelMollan]
0

IDAG flyttar Nils-Petter (#39) hiiit :D wiihoo!

chocomian
0

#66 Grattis Malin till sötkillen! :D

[findusen]
0

nu är nisse lämnad! =) och jag fick med mig en annan liten sötsak hem! =O dock ingen hamster utan en liten marsvinsunge…… tror det var mitt undermedvetna som sa till mig att åka till malin istf att malin skulle komma till oss o hämta hampisen! =P

[PixelMollan]
0

hihihi :P nisse e sååå söt! <3<3 Jag är helt förälskad! Tänka sig att han redan hunnit varit på två dejter :$ Bilder kommer i en annan tråd ^^ Ska bara ut med hundarna!

[findusen]
0

MEN OJ MALIN! hahaha han visste vad han skulle göra då? :P  visst är han söt! han är jättego =)

elliot uppvaktar lille Curry här hemma.. o curry springer efter elliot :P hoppas det går bra….!

[PixelMollan]
0

Ja vi får hålla tummarna :)

Oooja han visste! Han bara: hej! och sen va han i full gång :P

[findusen]
0

Det finns tre grabbar kvar, alla hanterade och snälla och välpälsade =)

först ut

Kaxiga Konstantin sobel lh

[findusen]
0

Kaxiga Konstanins rumpa med massor av päls =)

[findusen]
0

Listiga Lasse svart satin lh

[findusen]
0

Listiga Lasse

[findusen]
0

Busiga Benny sobel rex lh

[findusen]
0

Busiga Benny

Sara87
0

Underbara namn du gett dom :)

Sara87
0

Underbara namn du gett dom :)

[findusen]
0

#78 tack =) tycker namnvalen är halva nöjet med en hamsterkull :D

Sara87
0

Verkligen :) det är ju superkul att klura på!

kajsa08
0

Superfina gosiar!

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.