Bildtråd för Normalfärgade Hamstrar
Länkar till tidigare Nf-bildtrådar:
Nf, en mycket vacker färg
Nf, en mycket vacker färg, del 2

Så söt! Är ena örat lite knögligt, eller var det tillfälligt?

Hon har bara vikt det lite där.
åh vad söta alla är! nf är fint tycker jag!

ohhh vad fin! vill ha Darling!!!! ;)
/Emilie www.busbackens.eu

#28 Tackar! =) Jag hittade Darling i djuraffären, hon hade varit där ett bra tag utan att någon ville ha henne.
Jag blev störtförälskad och kunde inte åka därifrån utan henne. ;-)

Gud så fin!
#11 en vitmagad :) så söt
putt för fler bilder :)
Får jag låna bilder ifrån denna tråd till en artikel?
Ni som inte vill får hojta till :)
Du får lna min bild på doodle, ange bara att han heter guldgruvans doodle.
Behöver du andra bilder så hojta, kan maila till dig.

#38 Nf skp/vit kh ;)

här kommer en (enligt djuraffären) normalfärgad dvärghamster… vet inte om han är välkommen i denna bildtråd

#42 han är bara en vanlig nf kh :)

#43 *fnys* Det låter så simpelt! 
#44 haha ;p jag har också en vanlig nf xD och en creme bandad :P
#41 Jag tror att han har teckningen mottled , det är ju inte en så normalfärg ? 

#46 kan du vara så vänlig och förklara med mänskliga ord
??I alla fall ord jag förstår!! det var en tjej som sa att hon trodde det var en blandning mellan cambells och vintervit… det var därför jag sa (enligt djuraffären)
Färgen på Guldhamstrar heter Normalfärgad, färgen på dvärgahamstrar heter agouti när man talar om den färg som de har i vilt tillstånd. Djuraffärer har tyvärr sällan rätt.
#41 Är en Agouti mottled, oavsett om han är Hybrid eller inte.

tjosan hejsan!!! jasså där ser man… spelar tyvärr ingen stor roll nu eftersom han är död och har varit det ända sedan 8 feb -08

#48 förresten hur menar du?? menar du att han kan vara Hybrid och agouti mottled samtidigt??

#51 nejmen hoppsan… det borde jag har fattat själv
#51 Tack Sara för förklaringen, förivrar mig lite ibland då jag är van vid att prata med andra som brinner för sina små djur och har gjort det ett tag, ju mer man lär sig ju enklare är det att glömma bort att vara tydlig i sina förklaringar. Lätt att använda förkortningar på färger, för att sedan komma på sig att det är bättre att skriva hela färgen.
Alla är vi barn i början, så var även jag.. men det är skrämmande hur väl jag förstår mina hamstrars beteenden just nu, alla deras små egenheter och vad var och en av dem behöver för att trivas och må bra.

#53 jaa, det kan vara svårt för mig med… men då får det vara med dom som precis skaffat sin första hamster, för i vanliga fall framstås jag oftast som lite korkad här på hif
#53 Ingen fara ;)
Hörliga färg :) Bestämmt mig för att skaffa en nf snart igen xD
#58 åhh vad stor hon har blivit tjejen! går allt väl med henne?
/Emilie www.busbackens.eu

vad innebär satin?
#69 Att pälsen är glansigare än hos vanliga hamstrar :)

Oj vad många fina nf, man blir riktigt suger på en NF när man tittar här! :)

#70 jaha, tack

Oj! Såg precis att dolly har mycket öronhår xD Kolla "i" öronen 

#80 Så söt! :)
#80 och 81 Man ser ju bara ryggen, men hon är säkert supersöt! :) Vore kul att se henne framifrån, svårt att säga att en hamster är söt när man bara ser baken, tihi!

Va fin Hope var!! :O

#84 Hon finns med framifrån i inlägg #39 ;)
#86 Ja, där ser man ju lite bättre hur hon ser ut, det var bara att scrolla! 
#73 Naaaw, helt underbar <3

Mysig sovbild, blir sömnig av att se den :)