Serveringstips
Tänkte tipsa om något jag själv började med till mina hamstrar förra sommaren. De flesta brukar väl ge olika sorters tilläggsmat några gånger i veckan, så också jag. Har man ett gäng hamstrar, eller när man har bebisar hemma, så kan det bli en himla massa skåldiskande. Jag avskyr detta måste jag erkänna, speciellt när jag glömt göra det i förväg och står där redo att mata men inget att servera i för alla skålar står i disken. Vid ett sånt tillfälle tog jag bullformar istället, och blev helt såld.
Nu serverar jag ofta tilläggsmaten i bullformar. Inget diskande, och man kan bara slänga dem sen. De funkar t.o.m. rätt bra till lite blötare saker som gröt och välling, men då brukar man få ha i antingen ganska lite eller ta 2-3 formar i varandra. Vissa hamstrar verkar tycka det är roligt att bita sönder formarna, en del bäddar med dem t.o.m. Är det bitar som är någorlunda rena (dvs inte en massa ingeggad mat som ruttnar eller möglar), så låter jag det ligga kvar i så fall, och slänger resten.

Bra tips!
Jag gjorde också så till mina för ett tag sedan, tog stora muffinsformar och serverade gröt med morötter och ärtor i, väldans bra och uppskattat!

Kanonbra tips! Jag gillar inte heller att diska. 
Gud vad smart! Jag som är baktokig har ju hundratals formar i olika storlekar och sorter ;)
Tror ni det funkar med Aliminumformar ckså? Dom är ju lite stabilare.
Värd på Choklad iFokus

Nja, det är inte bra med Alluminiumformar om de biter och får i sig det :\
Kommer skada kindpåsarna och ev komma ner i magen, vad jag skulle gissa på.

Smart!
smart

Stod och svor över min disk så sent som i går kväll. Jag har ju ett ganska stort gäng som ska ha mat utportionerat varje kväll. Och som vanligt, bara några rena skålar, resten i disken. Måste verkligen testa detta. Skulle spara tid om inte annat. Men ifall de käkar upp formarna kan det inte vara skadligt för dem då? Mina käkar ju toa-rullar för glatta livet så en bullform skulle väl vara godis för dem.
#7 Mina hamstrar tuggar bara sönder, äter inte (vad jag märkt iaf), så jag vet inte faktiskt. Beror nog på vilken sort man köper. Jag tror inte det är någon större fara.
Äter de toarullar, dina?? Sickna små rackare… Det har jag nog aldrig varit med om!

#8 Vet inte om de äter dem kanske men de leker iallafall dokumentförstörare med dem. Men de kan ju bädda ner strimlorna i sovhörnena också.

vilket bra tips.
jag har sparat lock å använt som skål/tallrik å sen slängt.
finurligt 
Tack för tipset! Måste absolut utvärderas här hemma! Börjar redan ikväll!