Stjärnbilds-kullen(cremebaserad)
Startar en ny tråd då den gamla redan var ganska lång innan bebisarna ens hade kommit:)
Mamma Brie födde alltså igår 18st goa småttingar.
Väntade färger är creme, caramel och offwhite
Då det blev så många bebisar går det fortfarande jättebra att lämna intresse för en bebis såklart:)
E: SM5-08 .SPr Motalavikens Hero of the Night
U: Guldgruvans Brie (Bis2 i pet)
Dag 1
Bebisarna föddes igår kväll, då var de 18st. Idag när jag tittade till mamma och bebbar var det 17 st kvar.
De flesta är svartögda men jag tycker mig ana minst en rödögd. Spännade
Mamma Brie är jätteduktig och låter mig gärna titta på de små utan att bli stressad eller aggressiv, utan att för den delen vara oaktsam. Hon tar väääl hand om sina små:)

ojoj sååå mååånga. Verkar som om de är inne att få stora kullar nu :)
Men hade ju varit konstigt om de bara varit några få då hon var sååå tjock!
Kram

Låter som en drömmamma! :) Jätteroligt för din och hennes skull!
Spännande se vad det blir för goa karameller i den påsen ;)
Vilken sötnos som gäspar! :*
Åh, vilka småttisar! ^^
Hoppas det finns en tösabit åt mig där i. =)
vilken hög :O grattis!
Grattis
Grattis till den stora kullen! Hoppas att det går bra med alla småttingar. 
Grattis å njut nu av din första kull!!
På min skärm ser det ut som sö, några bö och iaf 1 rö.
#1 Nämmen titta liten som gäspar där till vänster!
Grattis!
#4 Det finns säkert en liten tjej till dig där. Vad är du intresserad av för färg så kan jag skriva upp dig på tingningslistan :)
Tack för att gratulationer och lyckönskningar:) Det är verkligen hur mysigt som helst:)
#9 Ser du bö också?Det är jag dålig på att se skillnad på, bö och sö. Vad kan det vara för färger då?På de bö alltså.
gud vad många sötisnosar! längtar tills man kan se färgerna ch teckningarna. äär nyfiken :)
#11: Är intresserad av caramel eller offwhite. =)
Åh, vilka småttinagar :*
#13 oki det ska nog lösa sig:) De flesta som anmält intresse för offwhite och caramel vill ha killar. Det är bara du och jag och nån till som specifikt vill ha offwhite eller caramel hona:)
Jisses vilken megakull! Stort grattis :)
#11 Ja, om det inte är skärmen som luras så tycker jag mig se 4 st iaf. Sen är det ju några bebbar man inte ser ögonen alls på (på bilden). Stämmer det, så borde det vara caramel eller brunörad offwhite.
#17 aha spännande!
Jag ska ta en bild ikväll också så kanske man ser ögonen bättre på fler:)
Vet ju att man kan se färgerna bara efter några dagar på tex nf och andra mörka. När kan man börja ana färger på så ljusa som offe och caramel och creme?
#18 Skillnaderna mellan olika sorters offar kontra creme/caramel dröjer inte så länge heller, det ser man oftast så fort de fått lite päls. Lite längre kan det dröja med öronfärgerna, det beror på hur kraftigt pigment de har.

Om du kikar i min tråd Debbies bebisar så ser man skillnaden på off-white och créme ganska tidigt, typ 9 dagar iallafall. Vet inte om jag tog något kort just då.
#16 Tack Sara! Och tack för hjälpen med den gamla tråden:)
#20 har kikat i din tråd, så fina :) Ja där ser man ju skillnad efter ca 1 ½ vecka
#21 Så lite så!
Grattis till alla bebisar! Ska bil spännande när man börjar se färgerna.
Grattis Brie som blivit faster också.. brorsan har blivit far till bebbar..
Idag är det 15 st välmående bebbar kvar och jag tror inte många fler går bort nu. Mamma Brie börjar få myror i benen av att bara ligga och värma och dia de små. Hon skuttar som en tok när man kommer och hälsar. Idag fick hon springa av sig lite överskottsenergi i hjulet. Hon sprang som en tok men det verkade inte hjälpa så mycke
#27: Skulle också bli rastlös om jag hade så många ungar att ta hand om. 
Lite kul tycker jag , samtidigt som Hero blev pappa , en dag efter blev han morfar oxå =) Så nu är han stolt far och stolt morfar !

grattis
#29 haha ja,han har legat i 

grattis
Idag är bebisarna 6 dagar gamla. 15st lever fortfarande. Jag kan tydligt ana "tutt-rader" på några stycken och funderar på om man kanske ska börja könskolla snart? Iom att det är så många och kommer vara så lika färgnyanser på dom så fick jag tips om att märka dom med caramel-färg sen. Det blir nog så. Jag är ganska säker på att jag kommer kunna skilja könen åt och även se vilka som är offwhite. Men creme och caramel sen….så svååårt!!Suck…
#33 Nejdå, ta inte ut några sorger i förskott. Det är faktiskt sällan svårt. 
#34 kunde inte du bo i närheten och komma hit och titta och sen kunde vi märka dom med caramelfärg och så var det klart sen:) Tänk så smidigt
När bode jga kunna avgöra färgerna tro? Kön tänkte jag kolla i morgon (dag7) eller i övermorgon
#34 Det hade varit väldigt trevligt att kunna göra, om du inte hade envisats med att gömma dig ända bort i värmlandsskogarna. 
Dag 10-12 någon gång har jag för mig att det brukar gå att se även på de ljusa. Ögonfärgerna kan du se redan nu. Det enda som inte kommer gå att avgöra säkert ens senare, är vilka som ev. är rödögda offwhite och rö offwhite + rost. Dvs rö bö offwhite om man så vill. Eller rö creme kontra rö caramel.
#36 Tur att det bara blev en r.ö då vad jag har sett. Men jag har å andra sidan inte sett den nu de sista dagarna så har den inte legat underst eller gömt sig på annat sätt så är jag rädd att den strök med där, de första dagarna.
Men att jag kan se skillnad på bruna ögon och de med svarta ögon spelar ingen roll just nu iallafall va?För alla tre färgerna kan ha både bruna och svarta ögon va?
#37 Caramel har bruna ögon (man skulle kunna kalla det en bö creme), creme svarta. Vanlig offwhite har svarta ögon, brunörad offwhite bruna. Eller missförstod ajg hur du menade,, kanske..?
#38 nej nej, du förklarade jättebra:) Så med andra ord, de "cremefärgade" ungar som har bruna ögon nu och får bruna öron är caramel, de "cremefärgade som har svarta ögon och får svarta öron är creme. Och de vita blir antingen offwhite s.ö eller b.ö:)
Tittade en extra gång nu och de rödögda bebisen är kvar:) Det är pigga små rackare för en rymde ur boet redan idag, dag 6. Det här blir mycke för mamma Brie att hålla reda på snart när alla vill ut på äventyr

Grattis till Kullen
#39 Japp, prexis så! 
Offwhite tycker jag är underbart, ska bli roligt att få se dina bebbs när de är lite större och har fått fluff.
Ja jag hoppas på en fint typad offwhite hona, den ska jag isåfall behålla. En liten mini Brie
#43 *hihi* Nu ser jag framför mig såna där små portionsförpackade skrattande kon-ostar.
Ahhh du kanske får din en liten miniHero istället 
Ja en miniHero finns det säkert där också, men just jag, personligen är ju ute efter en miniBrie som kan ta över aveln sen:) Åh längtar till i morgon eller kanske ikväll när man ska kolla könen
Jag gjord en snabb könskoll nu dag 7 så detta är ju inget som är 100% säkert. Men som jag såg idag så är det 9st flickor och 6 pojkar:)
#47: Ska bli spännande sen när dem blir äldre. =)
Är fortfarande inte helt säker vilken färg jag vill ha.
Fastnar jag för en, blir det den oavsett färg. ^^
#48 Hihi jag är inte 100% säker på vad jag vill ha heller. Jag har ju tänkt mig en offe hona men sen kanske nån annan stjäl mitt hjärta och då är det ju så hihi
Men det kommer komma bilder såklart med jämna mellanrum så du kan titta och välja:)
#49: Det låter bra det. ^^
Peabo väntar spänt på att få se sin blivande.
#50 hehe, så det är iallafall fortfarande en hona som gäller?
Vad det ser ut som nu så är det ju fler honor än hanar i kullen så förhoppningsvis ska du få det du vill ha, trots att det är några stycken före dig att välja:) Det blir nog inga problem
#51: Ja, en hona är det iaf jag ska ha. =)
Färg spelar inte lika stor roll.
#56 ja men dåså, då ligger det en liten tjej med ditt namn på där i högen ska du se
För det är inte 9 stycken som har tingat honor före dig och det finns som sagt 9 honor(eller nåt sånt, är ju inte 100% på könen än)
Kollade könen idag med och idag syntes det tydligare. Fortfarande 9 flickor och 6 pojkar. Dock är det två stycken som är mindre än de andra och har nog utvecklats lite långsammare också för de 2 är fortfarande lite svåra att avgöra könen på.
Idag är de 8 dagar gamla och nu börjar de bli lite söta tycker jag. Flera stycken har nu försökt rymma ur boet:)
Ser ni de två typ i mitten som pussas? Syskonkärlek!!

Åh vilken gullig bild! Söta små korvar. 
Här hemma har jag 14 st smågryn som busar runt… och en lite småtrött mammahamster som ser ut att längta efter en dag på spa i lugn och ro. 
Dom är ju jätte söta : )
hoppas det finns en liten snövit åt mig
(är jag som kommer och tar Atlas ifrån dig imorgon : p)

såå sööttttttta dom Är!!!!
#59 haha ja det förstår jag att hon gör, hon har varit en duktig mamma. Hon och Brie kanske kan ta en spa-dag ihop sen
#60 det finns det säkert:)Är glad att Atlas får tryggt och bra hem hos dig så han är kvar i närheten min älskling
61 Tack, ja nu börjar de bli lite söta faktiskt, och det blir ju bara värre och värre för varje dag nu hihi
Idag är de 10 dagar gamla och har börjat rymma ur boet och ta små rundor i buren, de kryper inte långt från boet dock och hämtar inte mamma tillbaka dom så kryper de efter nån minut tillbaka till värmen och sina syskon själva:)
Fortfarande 15 st. Fortfarande 9 flickor och 6 pojkar, ingen har gjort könsbyte än hihi
Tycker mig börja ana skillnader i färgerna på pälsen men väldigt oräker. Ska ta kort i morgon och lägga ut så får vi se vad ni tror:)
Grattis till kullen! 
#65 Så underbart fina bebisar <3 *käär!* ;)

Vilken underbar hög med vaniljbebbar! ;D
// Nathalie
tack, önskar bara man kunde se färgerna lite tydligare snart, är så nyfiken
Vilka små skära "griseongar"!
Jag tycker de är så mysiga i den åldern.
#70 ja jag tycker också de är toksöta redan nu. I morgon ska jag fota tjejer och killar för sig och e om man kan se färger:) Då får du hjälpa mig, och alla ni andra också såklart:)
#71 Vad roligt! Det tycks ju finnas några "vitingar" däri, och jag tycke rmig se åtminstone en uppsättning mörka öron.

Marsipangrisar.

ASS SSSSSSSSÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖTTTTTTTTTAAAAAAAAA GRATTIS TILL KULLEN OCH LYCKA TILL
#75 Åh, vilken myshög. 

stackars lilla Brie..
#77 ja hon har verkligen full upp. Ser du din creme hane där i högen nånstans? hihi
Härliga små knubbisar <3

åå så söta

sötnosar <3
#75 Jag är glad att jag inte är hamster… 
#75 Vilken vacker bild!
Gosegos, vad mysigt!
Brorsan hälsar så gott till syrran och alla små syskonbarn ;)
Hihi, jag tycker det ser jättemysigt ut när de diar. Fast det måste vara jobbigt med så många 
jag har REX i kullen!!
Såhär ser det ut med kön och färger idag:
hona: offwhite rex
hona: offwhite
hona: offwhite
hona: creme
hona: caramel
hona: creme/caramel??
hane: r.ö offwhite rex
hane: caramel
hane: caramel
hane: offwhite
hane: offwhite
hane: offwhite/caramel??
Rex honan har precis öppnat sina ögon och hon är r.ö rex offwhite
Vilken underbar kull
är väldigt avis på dom fina bebisarna. Hoppas att alla hittar bra hem.
Tack, ja jag tycker också att det känns som en lyckad första kull här hemma:) Finns fortfarande möjligheter att tinga en bebbe. Bara att höra av sig:)

Oj, nu blev jag avundsjuk. Jag vill också ha rex!!
För att följa hur det går med tingningar så kolla hemsidan där jag uppdaterar detta under "aktuella kullar" www.123minsida.se/issa83
#94 den r.ö rex offe honan finns kvar att tinga:) Men du kanske menade att du också ville få rex i npn av dina kullar?

Jag menade nog lite utav båda delarna.
#96 hihi ja som sagt rex honan är kvar. Är du intresserad kunde hon säkert få skjuts med noomie ner till Götet efter sm 4 april

Pm:ar dig istället för att göra din tråd längre.
Startar en ny tråd då denna blev så lång
Kolla "stjärnbilds-kullen 2" för fortsättningen:)