Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 778 ggr
ylkir
0

Utbrytarkungen!!

Dottern har en guldhamster som bor i en samla back från IKEA. Lock på såklart, utsågat i mitten med galler över som sitter väl fast.

Buren står i vårt sovrum på övervåningen. Nu ikväll hittade vi honom i vardagsrummet på nedervåningen!!!!

Hur i hela friden har han kommit ut :), och hur har han kommit ner???

Enda förklaringen jag kan komma på är att han klättrat på vattenflaskan, lyckat puffa upp locket och glidit ut den vägen.

Någon som har varit med om rymnar från samlaback!!!??

Linda3046
0

Hur sitter vattenflaskan fast? Hänger den eller har ni suttit fast den på något sätt? Hamstrar kan vara väldigt bra på att rymma.. När jag hade en samla back klättrade de ibland på vattenflaskan men det var ingen som lyckades ta sig ut, men man kanske borde skaffa ett lock då när jag ska börja använda lådan igen.. :O

ylkir
0

Vattenflaskan sitter fast med ståltråd. har bprrat två små hål och fäster tråden runt flaskan, ut genom håle och snurrar ihop på utsidan. Imorgon fixar jag till så den sitter på utsidan i stället :) Såg bilder här på forumet hur någon satte den på det viset.

Bulba
0

Det finns ju "clips" man kan fästa locket med så det sitter fast om ni är rädda att han rymmer igen. Kostar typ 6 kr på ikea Flört

ylkir
0

tack för tipset..det visste jag inte att det fanns till den lådan Glad

Vårat hem är inte direkt lämpat för en liten hamster att springa fritt i utan uppsyn. Hur han tog sig till undervåningen utan att slå ihjäl sig är fortfarande en gåta Flört

Bulba
0

#4 jo, min första hamster som var en dvärg tog sej också ur buren och sprang ner till nedervånigen. Tror tyvärr då att det var katten som bar ner honom… :/