Spån??
Hej!
har två frågor som jag hoppas ska kunna få svar på :P
1.Har hört att man kan ha kutterspån till hamstrar men jag köper "häst" spån balar är det någon skillnad mellan kutterspån eller kan jag fortsätta med häst spån?
2.Hur tjockt lager spån vill dom ha? jag har ca 4-5 cm ska jag ha mera spån eller?
//Erika
Jag har också "häst" spån och det har inte vart något problem för mig :)
4-5cm med spån räcker :)

ok,tack så mycket.Läste nämligen nyss på en sid att man ska ha kutterspån och inte vanligt spån så jag blev lte fundersam :)
Med vanligt spån brukar man mena finkornigt spån, det som är ungefär som Sand (efter att man borrat i ngt, t.ex.). Det ska man inte använda eftersom det kan irritera och skada ögon och luftvägar.
Skillnaden mellan kutterspån till små sällskapsdjur och "stallspån" är att det förstnämnda brukar vara mjukare. Det går utmärkt med stallspån, men det mjukare kutterspånet kan ibland fungera bättre till honor med ungar eller liknande. Det är en smaksak. 

#4 vad fin han är :).. får man inte ha sånt här spån: KLICK
Jag har sånt spån, men det är inte min bild på länkade..
Sånt spån får man ha, det är det finkornigare sågspånet man bör undvika, det som brukar finnas i väggarna på gamla hus. Har tyvärr ingen bild på det men man kan se högar av det vid tex sågverk.
Länkar till en sida, kolla bilden där det står spån:

Häst spån fungerar bra.
;en jag använder träpellets för de fastnar mindre