Blom-kullen
först så säger jag Grattis! o sen Vad söta dom är!
Grattis :D Verkligen som en påse Gott&Blandat ;)
Värd på Choklad iFokus
Luktar gott kommer de att göra också eftersom de kommer bli döpta efter blommor ;)

Söta snuttisar! :D
Tänkte på det där med tyget jag ser du har lagt ner till dem. Jag hade också tänkt lägga ner någon tygbit till Inis när hon ska ha bebisarna tänkte jag, men är rädd att hon och bebisarna kan fastna i de små trådarna som blir på kanterna? :S
Tyget är nåt liknande fleece, men jag tyckte också det repade sig alltför mycket, så det ska bort vid städning ;)

#9 Ah okej :) jag lägger nog ner en massa pappersstrimlor istället med mjuka serlamärke till födseln ;P
Är det nf-prickar jag skådar på några? :D

super duper mega rara gulliga söta fina snygga Ungar
Japp, några nf finns det i högen :)
Sen så en som jag tror blir creme. Såg en som jag faktiskt tyckte se ut som silver sobel, fast jag är väldigt osäker.

#12 Spännande se när de börjar bli äldre :)
Roligt ifall det är en creme och silversobel, oväntat eller? :D

Vad roligt! Grattis från oss! :)
Grattis till kullen! :)

Grattis till kullen!
Fleece?! Jag trodde det var 100-dollars sedlar! Man är väl rik! ;) *haha*
Jag tycker mig se; svart, nf, rost, en creme rumpa och lite makaroner. :P Eventuellt även 2 choklad/bö (silver)sobel! :D
// Nathalie
Jooo, du har rätt, jag har bäddat med sedlar, men jag ville inte säga något då det kändes så skrytit ;)

#18 Tänkte väl!
Jag brukar göra likadant! 
// Nathalie
A men vad bra, då blir du inte förvånad över "Pappa betalar"-attityden mina ungar har då ifall du skulle få besök av en ;)

Stort grattis till småblommorna :)
gud vad fina små blommor, längtar tills man får se vilka färger det är och sådär! Lycka till (:
Ja, jag är också nyfiken på färgerna :)
Vilka gulliga små pluttar :*
borde det inte stavas blomm-kullen, men det e ju klart du som bestämmer Jennie:)
Vad roligt! Lycka till med kullen. =D
Sötsnuttar :)
Grattis till bebbar! Jag kan se svart, nf, rost, creme/caramel, sobel b.ö…. kanske sobel me… om de e silvervarianter ser du först när d e ca 2 veckor på ögonringarna.. e d silvergrå så e d silversoblar annars e de bruna ögonringar på "vanliga" soblar…

Jätte fina små
Hahaha, man ser dem ju knappt :P
dom är jätte fina endå! :)
Korvarna då!
Tänkte försöka fota mina, de blir en vecka imorrn, men mamma hamster verkar inte vara med på det riktigt, hihi!
Näe, samma här, detta är allt jag fått tag på ;)
Söta bebisar Jennie ;)

sötisar:D
åh vilka sötsaker!
Bing , hette väl han Chandler i "Vänner"? Chandler Bing
Sött! 

åh jag älskar chandler bing :D haha lite fel ämne kanske men ändå :D
lycka till med kullen :D

Jättesöta! :D Speciellt lilla nfen som jag också tycker mig kunna se lite vågig ut i pälsen :)
Den där som jag trodde var offwhite ser jag nu är rödögd, men har även en svag antydan till hätta och kindteckningar.
Kan denne vara en sg?

hätta å kindteckning då är det en sg rö.
den på bild # 51 i hörnet är det en tjej el kille?

#51 Tycker det ser ut som det ja.. ;)
// Nathalie
#49 Jag tycker bara den ser långhårsvågig ut, men morrhåren borde avslöja säkert! I motljus ska de vara lockiga, eller åtminstone tydligt böjda.
#51 Är det en bö sobel som ligger där uppe i vänstra hörnet?? :)
jupp, tror det ;)
#59 Nice, dom är ju så himla fina <3
Med reservation för könsfördelningen på dem så tror jag det må vara följande:
Silvergrå - Hane
Silevergrå rosaörad rödögd - Hane
Nf Mörk - Hane
Nf Mörk - Hane
Bö Sobel - Hane
Cinnamon (?) - Hane
Silversobel - Hona
Nf Mörk - Hona
Bö Sobel - Hona
Svart - Hona
Cinnamon (?) - Hona

Åh så fina bö soblar du fick! :*

Ja tack ge mig en bö sobel hona! ;D Jag vill också ha bebisar!! 
// Nathalie

Vet ni om man kan para en c/y med en sg?
Bara undrar ^^ Kanske ska köpa en Sg snart (om jag hittar någon i skåne….)
Annars så går det att ordna transport till Skåne ;)

Men då måste jag hinna tjata på mamma! :O Börjar så fort hon kommer hem ! :D
Jag vill ha!!

Mamma sa nej… Hon säger att dolly måste … dö först… :/ Men jag hoppa att hon ändrar sig! :S

Grattis till godispåsen!
Jag fick ju själv lite oväntat en b.ö sobel i min sista kull.
Attans vilken mamma du har ;)
Tack tack :)
#86 Har samma problem här. Har just nu tre hamstrar, snart fyra. Sen ville min bror ha en egen dvärghamster, då får han avvisning direkt :/
Värd på Choklad iFokus
Underbara bö soblar :)
Så, nu har de fått sina namn :)
Hanarna:
Anton Antennaria -Silvergrå rö rö
Clemens Clematis - Normalfärgad/ Rost umb?
Erik Erodium - Mörk Normalförgad
Tage Tagetes - Mörk Normalfärgad
Astor Aster - SilverSobel bö
Fritioff Fritillaria - Silvergrå
Honorna:
Malin Malva - Svart
Petra Petunia - Normalfärgad/ rost umb?
Mirabelle Mirabilis - Sobel bö (ska till Natalie)
Mimmi Mimulus - Mörk Normalfärgad
Vera Veratrum - Silversobel
Ska förvisso dubbelkolla om en vecka så allt verkligen stämmer innan stamtavlorna skrivs ut ;)
#91 Fast jag tror Vera är en vanlig sobel. ;)
Petunia, det är väl ett gulligt namn! Passar bra på en nuffe tycker jag.
Ja, nu är hennes ögonringar mer beiga än vad de var tidigare, men övriga kroppen stålgrå. Men å andra sidan är inte cremebaserat mina färger heller ;)
Vad söta hamsterungar! 
#93 Stålgrå, säger du…? Det var skumt. Bra soblar är mörkt, mörkt bruna, nästan svarta som små. Dåliga har en ljusare chokladfärg, men är klart bruna. Inte gråa. Är det skärmen som luras kanske? Tur att jag skrev tror då, ifall jag har fel. 

Japp, stålgrå är hon. Finns inget brunt alls så som en "vanlig" sobel ser ut :)
#96 Men ögonringarna är creme? Inte vita?
Ögonringarna var vita när den var yngre, men nu ser de ut att vara svagt cremefärgade.
#98 Ja, men då får jag nog snällt skrapa med foten och ta tillbaka. Var de vita förr så var de. Vilken tur hur som att creme inte är din färg, för ska hon bara till sällskap spelar det ju ändå ingen roll. 
Men just detta att ögonringarna hos min silversobel är svagt cremefärgade, är det bara att hon är dåligt färgad? För ögonringarna ska väl vara vita?

Jättesöta
Kul namn.
Är det Mocchino som ska ha bö sobel-honan? Då får vi fortsätta följa den tösen iaf, himla kul :)
#100 Det ska de väl egentligen helst, men antagligen så är hon i så fall en av den mörkare sortens offwhite i botten, och då är det inte så konstigt om ögonringarna har lite färg.
Du svorde!!!
Eller nej, det var det ju hamstrarna som gjorde. Ge dem skrivförbud, de små ligisterna! 

#112 Vad är det för vitt den äter? :o grötliknande sak? :P

Jag tycker dom ser ut att vara rost. :)
Du kan inte ta två bilder på de bö soblarna.. Tycker nästan det ser ut att vara en bö sobel och en bö silversobel! :) Är det honan lr hanen som är den ljusare av de två? :)
// Nathalie
#117 Jag tycker också de ser ut som rost. Umb också, gissar jag.
Det ÄR gröt ;)
Men ska man då regga de "ljusa nf:arna" som rost umb då?
#133 Är hättan, kindteckningarna och tippingen brun så är de rost. Är magen och halvmånarna gråbrunaktiga eller iaf mörkare än gräddgul, så är de dessutom umb. Lilla grötbarnet i #131 ser ut att vara nf umb, så kan ju vara idé att jämföra den med de misstänka rostarna för att ha en utgångspunkt.
De två som jag inte riktigt vet jag ska sätta för färg på ser ut att ha en gråbrun tippning tycker jag. Då har jag kanske två rostar då?
I #107, 117 och 121 ser det iaf på min skärm ut som två rostar på samma bild, så är det samma ena du är osäker på så är det nog två av dem, ja.
När de är yngre har de lite gråare markeringar än som äldre, fast den brukar ändå vara brunare än på t.ex. cinnamon.
Japp, det är två st, en hona och en hane som jag inte kan sätta fingret på vad de har för färg.
ROST <---------- Sätt fingret här 

#138 :D haha
Men óm jag sätter fingret där så ser jag ju inget 

Dessa kan för övrigt kanske få lift ner till Sthlm-området tillsammans med Natalies tjej om nån hittar någon intressant 
Å nu var alla hanarna tingade :)
Vilka sötnosar! ^^
Finns det möjligen några honor kvar som är otingade?
Ska till Borlänge den 10:e 
Hanarna: Tingade allihop.
Anton Antennaria -Silvergrå rö rö
Clemens Clematis - Rost umb
Erik Erodium - Mörk Normalförgad
Tage Tagetes - Mörk Normalfärgad
Astor Aster - SilverSobel bö
Fritioff Fritillaria - Silvergrå
Honorna:
Malin Malva - Svart ( Sa till Eva)
Petra Petunia - rost umb
Mirabelle Mirabilis - Sobel bö (ska till Natalie)
Mimmi Mimulus - Mörk Normalfärgad
Vera Veratrum - Silversobel
#143: Väldigt lockande.
Kommer vara i Falun fr.o.m. lördag och sen t.o.m. fredagen veckan efter. 
Du får väldigt gärna skicka bild på Mimmi och Vera till min mail (ninni.hedblom@hotmail.com).
Hur pass funkar rost umb att para med min peabo (offwhite).
Inte lärt mig det där ännu, så lika bra jag frågar. 
För rosten var väldigt snygg den också!
#144 rost umb med offwhite passar bra det :) (rätta mig om jag har fel)
ååh imasy, rost umb *I´M IN LÖÖVE*

Finfin sobelhonan blivit :D
Ja, sobelhonan är lite av en favorit. Men tyvärr så kan jag inte ha henne kvar bara för att hon är söt :(
Så, nu är de tingade allihopa :)

#158 Grattis! ;D
Och en av sötnosarna ska hem till mig. ^^
#160 roligt, vilken? :D
#161: Lilla Petra, rost umb. ^^
#162 Nähe du, du får inte nappa till dig den där^^, *kommer och tar den* mohahahaha :P. jag blev ju kär i den :)

Är det fler härifrån som ska ha ur denna kullen? Vill ju se hur de ser ut när de blir större ju.
Nope, dessa hamnar på annat håll. Så du får nöja dig med Eva´s, Ninnis och Natalies ungar att titta på ;)

#165 Tre stycken att titta på är inte så dåligt det.
Trodde alla hamsterköpare hängde på forum.
ÅH vilka sötnosar, 146# åhåh jag vill verkligen ha, men kan inte :/
HON ÄR SUPER DUPER SÖT! :D
Så, nu har Natalies och Ninnis sötnosar hoppat in med Eva i bilen på väg till nya hem :)
#168: Ska bli så kul att få hem henne. ^^
Även om hon får bo med mig hos pojkvännen tills fredagen.
Ska bli intressant att se hur vovven reagerar den här gången.
Peabo nosade han på, men var mer intresserad av vad han hade för mat i sin lilla skål. *skratt*
Dubbelkolla stamtavlan ifall Eva har fel glasögon på sig 

#170: Will do, hehe. 

tur du sa till om mitt problem med glasögonen.
ninni hittade rätt stamtavla i pappershögen 
en riktigt snygging fick ninni ta emot idag.
Ja, jag är väldigt glad i tösen. ^^
En riktig lite dare devil, som hela tiden försöker hoppa från händerna, så det gäller att vara med. =P

Nu har jag fått hem min lilla Mirabelle också! :D
// Nathalie