Skrovligt öga?!
Min ena hamsters öga är lite skrovligt på "ytan". Vad kan det vara? 

Skrovligt?! Hur menar du då? Är det något klibbigt, vitt eller något annat som ser ut att vara geggigt?
Eller ser det typ buckligt ut?
Lite svårt att tänka mig hur det ska se ut =/

Ta lite ljummet vatten på en bomullspad eller mjukt papper, sedan tvätta ögat rent med det :)
Borde bli bättre, om inte.. kontakta veterinären.
#1 Kanske ska säga skrynkligt… För det är som lite veck på ögat… :/
#2 Kan man tvätta PÅ ögat? 

#3 Ja, bara vattnet är ljummet och inte för varmt eller kallt.
De får ändå en reflex av att blinka när du tvättar över ögat och vatten är inte skadligt för ögonen :)
okej, tack. :) ska pröva tvätta ögat. :) vad kan det annars vara, om det inte går bort? :/ hon är lite gammal också, kan det ha med det att göra?
hm, nu såg jag det inte. :O

#6 Kanske bara var "sömn" i ögat? :)
Min hane hemma brukar vara lite svåröppnad i ögonen precis när han vaknat, men blir bättre efter hand.
Ha hamstern dock inte i något dragit läge, så inte det blir sämre :)
#7 Nja.. det var inte liksom ihopklibbat. :/

#8 Ah, så hade min dvärghamster det innan.. och jag tvättade ögat med ljummet vatten morgon och kväll och lät henne stå i värme, så försvann det :)
Gå till veterinären med henne om det inte försvinner inom ett par dagar. Kanske har hon skadat ögat på något sätt. Finns lite andra alternativ, men jag vet inte om du blir så mkt klokare av att jag raddar upp dem. Men som sagt, blir det inte bättre snart, så gå till vet.
okej, men tack för all hjälp. :)
Om det ser ut som om det är som en reva på ögat så kan hon ha gått in i någonting som skadat ögat så att det blev en rispa på det. Beror ju lite på hur det ser ut!
Hm… Det var väldigt svårt att se för hon rörde på sig hela tiden. Men senast jag kollade såg ja inget alls, så hoppas det är borta!
Ja, det får vi verkligen hoppas på ^^
Tack för all hjälp. :)