Akut hjälp! krampar!
Alice har legat och krampat eller vad det är nu i snart 10 min :( hon har frambenen i kors och böjer sig framåt och gnyr och håller på så hela tiden :(
Innan det började såhär så blev det helt rött framför ena ögat :( men det är borta nu.
Usch hon lider verkligen, och kan inte åka till veterinären fören efter 4 då pappa kommer hem :(
Hur gammal är hon? Kissar hon ofta?
Det kan vara samma som Majsan hade, hon började också med kramper.
Värd på Choklad iFokus

usch låter inte bra :(

:( , kan du inte gå till en granne och fråga om den kan köra dig? I värsta fall kan du ju ta bussen men akta verkligen så att hon inte blir kall.
Kan vara epilepsi. Kan vara hjärnblödning/tumör. Hon kommer troligtvis vara väldigt trött när hon slutar krampa om hon inte dör direkt :/ Det tar väldigt mycket på orken.
Hon är 4veckor precis idag .
Jag har henne i knät nu i en filt. Det har lugnat sig liiite men det håller fortfarande på.. :(

:/:/ , kan du inte springa till en granne? För säkerhets skull?
Nu har hon slutat nästan helt men nu vibbrerar hon och hackar lite tänder ist .. :(
#5 Ring och rådfrågaen veterinär, jag brukar ringa till agria. Det kostar iochförsig 25 kr/samtal, men det är en liten kostnad för ett djurs liv. Man slipper stå i kö också, kopplas till vet direkt.
Agrias veteriärrådgivning: 0900 - 100 51 61
Värd på Choklad iFokus
Hon började rör på sig och ville inte vara kvar i mitt knä så jag la tillbaka henne i buren. Hon kan gå men trillar väldigt lätt och har svårt att ta sig upp om hon hamnar på rygg. Hon gick och la sig i sitt sovhörn så ska låta henne vara en stund och se om det blir bättre.
Vad kan detta vara för nått? Någon mer som haft det såhär? :(
Hjärnblödning kan leda till kramper va jag kan förstå. Hoppas hon blir bättre! -håller en tumme-
#9 Förlåt, vill verkligen inte säga dethär men det var så Majsan hade det. Hon fick hjärnblödning, höll på i tre timmar innan hon somnade in. Finns inte så mycket man kan göra.
Men hoppas ändå att det inte är samma!
Värd på Choklad iFokus
#11 Hon är normal nu och ligget och sover. Men hon har jätte dålig balans. Får hoppas att med lite vila att hon är bättre imorgon! :)

Usch vad tråkigt och hemskt!
Hoppas verkligen hon blir bättre snabbt… annars blir det antagligen att hon får somna in, så hon slipper lida :(
Hoppas hon blir bättre!

dricker hon bra el äter mkt gurka så hon får i sej vätska?
ett uttorkat djur kan vingla å tappa balansen.
de är svaga å håller på att få vätskebrist.
lägg i gurka, ärtor, en skål välling å annat vätskerikt.
Även om hon blir bättre tycker jag du ska ta henne till veterinären. Något allvarligt fel är det, och det är särskilt allvarligt med tanke på åldern. Lycka till!

ja besök vet.
att behandla en sjuk hamster själv är ofta svårt.
Nu har jag ringt veterinären här i stan och dom sa att jag sulle avvakta och se. Eftersom hon är som normalt, men är liite vinglig när hon går men inte alls lika mkt som igår.

Skönt att hon är bättre och bra att du ringde och frågade en vet. Hoppas hon blir bra!