Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 2890 ggr
Royalz
0

Akut hjälp! krampar!

Alice har legat och krampat eller vad det är nu i snart 10 min :( hon har frambenen i kors och böjer sig framåt och gnyr och håller på så hela tiden :(

Innan det började såhär så blev det helt rött framför ena ögat :( men det är borta nu.

Usch hon lider verkligen, och kan inte åka till veterinären fören efter 4 då pappa kommer hem :(

Ebba-A
0

Hur gammal är hon? Kissar hon ofta?

Det kan vara samma som Majsan hade, hon började också med kramper.

Värd på Choklad iFokus

Curlys
0

usch låter inte bra :(

petuina
0

:( , kan du inte gå till en granne och fråga om den kan köra dig? I värsta fall kan du ju ta bussen men akta verkligen så att hon inte blir kall.

Sara87
0

Kan vara epilepsi. Kan vara hjärnblödning/tumör. Hon kommer troligtvis vara väldigt trött när hon slutar krampa om hon inte dör direkt :/ Det tar väldigt mycket på orken.

Royalz
0

Hon är 4veckor precis idag .

Jag har henne i knät nu i en filt. Det har lugnat sig liiite men det håller fortfarande på.. :(

petuina
0

:/:/ , kan du inte springa till en granne? För säkerhets skull?

Royalz
0

Nu har hon slutat nästan helt men nu vibbrerar hon och hackar lite tänder ist .. :(

Ebba-A
0

#5 Ring och rådfrågaen veterinär, jag brukar ringa till agria. Det kostar iochförsig 25 kr/samtal, men det är en liten kostnad för ett djurs liv. Man slipper stå i kö också, kopplas till vet direkt.

Agrias veteriärrådgivning: 0900 - 100 51 61

Värd på Choklad iFokus

Royalz
0

Hon började rör på sig och ville inte vara kvar i mitt knä så jag la tillbaka henne i buren. Hon kan gå men trillar väldigt lätt och har svårt att ta sig upp om hon hamnar på rygg. Hon gick och la sig i sitt sovhörn så ska låta henne vara en stund och se om det blir bättre.

Vad kan detta vara för nått? Någon mer som haft det såhär? :(

Sara87
0

Hjärnblödning kan leda till kramper va jag kan förstå. Hoppas hon blir bättre! -håller en tumme-

Ebba-A
0

#9 Förlåt, vill verkligen inte säga dethär men det var så Majsan hade det. Hon fick hjärnblödning, höll på i tre timmar innan hon somnade in. Finns inte så mycket man kan göra.

Men hoppas ändå att det inte är samma!

Värd på Choklad iFokus

Royalz
0

#11 Hon är normal nu och ligget och sover. Men hon har jätte dålig balans. Får hoppas att med lite vila att hon är bättre imorgon! :)

chocomian
0

Usch vad tråkigt och hemskt!

Hoppas verkligen hon blir bättre snabbt… annars blir det antagligen att hon får somna in, så hon slipper lida :(

Millie
0

Hoppas hon blir bättre!

Zheverez
0

dricker hon bra el äter mkt gurka så hon får i sej vätska?

ett uttorkat djur kan vingla å tappa balansen.

de är svaga å håller på att få vätskebrist.

lägg i gurka, ärtor, en skål välling å annat vätskerikt.

[BARABAZ]
0

Även om hon blir bättre tycker jag du ska ta henne till veterinären. Något allvarligt fel är det, och det är särskilt allvarligt med tanke på åldern. Lycka till!

Zheverez
0

ja besök vet.

att behandla en sjuk hamster själv är ofta svårt.

Royalz
0

Nu har jag ringt veterinären här i stan och dom sa att jag sulle avvakta och se. Eftersom hon är som normalt, men är liite vinglig när hon går men inte alls lika mkt som igår.

Curlys
0

Skönt att hon är bättre och bra att du ringde och frågade en vet. Hoppas hon blir bra!