Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 5947 ggr
Achatina
0

Ser hamstrar bättre i mörker?

Ser hamstrarna bättre om det är bäcksvart än om man ex har mysbelysning eller helt och hållet ljust?

Sara87
0

Bra fundering. Jag har ingen aning faktiskt. Har aldrig tänkt på det.

Achatina
3

Jag tänker typ, de är nattdjur eftersom de sover på dagen… Men de saknar den klassiska grejen som nattdjur brukar ha… Dvs stora (svarta) ögon, för att fånga in de små ljuselement de kan finna i sin omgivning. De vaknar upp i skymningen då borde de föredra mysbelysningen…

Men det svarar ändå inte riktigt på min egen fråga. Man vill ju inte göra dem "blinda" i sitt eget hem genom att släcka ner helt eller lysa upp helt och hållet. Klurigt!

Sara87
0

Verkligen klurigt. Men eftersom hamstrar inte ser bra/tydligt överhuvudtaget så kanske dom inte är så pass beroende av vilket ljus det är utan förlitar sej mer på ljud, lukter å sin känsel?

[BARABAZ]
0

Jag vet inte, men tror inte det spelar någon roll. Har aldrig märkt någon skillnad på deras betéende, men det ser jag ju å andra sidan inte när det är beckmörkt. Cool

jacob77
0

när jag har det helt svart och sen tänder så sitter min hamster och äter eller springer i hjulet som vanligt, men jag vet inte.

Nitapitabrod
0

jag tror dom gör det dom är ju natt djur och annars skulle nog min hamster famlat omkring i mörkret nuSkrattande