Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 848 ggr
NadjaFilur
0

Orolig :(

Filur har fått en stor bula på magen, den är mjuk. Den ahr kommit på väldigt kort tid! under bara några dygn han är 1 år och 10 mån, vad kan det vara ? MVH En orolig ägare :(

NadjaFilur
0

putt

Imasy
0

Oj, har den kommit så fort så skulle jag råda dig att ta kontakt med en veterinär i morgon bitti.

Så svårt att säga vad det kan vara när man inte ser hamstern, men jag tycker det låter som att en veterinär bör kontaktas, speciellt med tanke på Filurs ålder.

Håller tummarna att allt går bra.

NadjaFilur
0

Tack Imasy, vi får ringa till vetten i morgon.

Imasy
0

Hur mår Filur annars? Är det som vanligt eller verkar det annorlunda i beteendet eller så?

[PixelMollan]
0

Låter som en tumör

Englatassens
0

Hur har det gått??

NadjaFilur
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 han verkar absolut som vanligt annars, äter mkt mat och hamstrar, och bygger bo så.

#6 Vi har kollat upp det. Vi tror han kan ha en tumör, kollade till han nyss, den såg likadan ut som igår, men lite rödare, Men dom sa att det inte inte gör något så länge Hanstern inte beter sig annorlunda, för man kan inte göra något annat än avliva en så gammal hamster om den blir sjuk.

Här får ni en väldigt suddig bild av den,

Ska ge han lite gurka nu, ses, hoppas det går bra

NadjaFilur
0

Puttar upp..

bblomquist
0

åh.. låter som en tumör ja.. hoppad det är nånting annat.. kan det vara nån nöt eller något?

[Hamster95]
0

Det kan möjligen inte vara en böld då?

NadjaFilur
0

För några dagar sen märkte jag att den blev mindre och mindre och nu har den försvunnit helt. :O

Tror ni att det kan ha varit vatten i kindpåsarna? fast det var ju lite konstigt att den var på halsen!

Sara87
0

Kan ha varit en varböld. Det fick min första guldhane, han bet sönder den själv å rengjorde. Levde i två månader till efter det.

bblomquist
0

Ojdå, hoppas inte det var något.. :S
Håller tummarna

petuina
0

Kan ju vara tumör med var fyllnad :/ , håller verkligen tummarna!

Zvintos
0

Majsan fick också bulor väldigt fort, en på vardera sida.
På 1-2 dagar var hon lika rund som hon var lång..
Veterinären konstaterade njursvikt, och hon fick somna in.