Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1949 ggr
MangoPeperoniOwner
0

Peperoni darrar?!

Nu är jag orolig för Peperoni. Han sitter högst uppe på sin träbro och skakar och darrar Obestämd Han har inte ögonen helt öppna och andas ganska snabbt. Är han sjuk? Han darrar ganska ofta.

nonisaga
0

Jag vet inte exakt vad symptomen på stroke hos hamstrar e men det kanske är det??, annars låter det inte kul, lycka till :)

MangoPeperoniOwner
0

#1 aj då. Rynkar på näsan Men han springer ju runt och är pigg när man tar ut honom, fast han skakar pyttelite ibland.

MangoPeperoniOwner
0

mer hjälp önskas Foten i munnen

nonisaga
0

#2 jaha, nja jag kan tyvär inte hjälpa till eftersom jag inte har sån jätte koll på sjukdommar och liknande men stroke låter det inte som :)

MangoPeperoniOwner
0

#4 okej :/

MangoPeperoniOwner
0

Någon annan som kan hjälpa? :/

chocomian
0

Hm… min dvärghamster "darrar" också ibland… burrar liksom/vibrerar, men det är något betèende de bara gör då och då för de gillar situationen eller liknande, som om de "spinner" vad jag förstått :)

Men när du skrev att han även andas häftigt, så vet jag inte :\

MangoPeperoniOwner
0

#7 Fast nu andas han kanske inte så häftigt längre, ska kolla, Men han ligger kanske bara och myser då? För han har sovit ganska mycket de senaste dagarna. Men jag vet ju inte hur gammal han är, kan ju ha varit en gubbe när jag köpte honom så han blir trött på senare dagar eller nåt. Men jag förstår inte varför han inte sover i sitt hus ;S

Tack för svaret! :]

chocomian
0

#8 Men då är det nog ingen fara :)

Vissa vill inte sova i sina "hus" utan väljer sitt sovställe på de allra märkligaste ställerna ;D

Så lite så :)

MangoPeperoniOwner
0

#9 Okej :] Vi får se imorgon :)

Men nu har han piggat på sig lite och tvättar sig. Kanske bara var en liten trött stund ;)

MangoPeperoniOwner
0

Ja, nu har han gått in i boet *pustar ut* :]

chocomian
0

Hehe det är nog ingen fara ;)

MangoPeperoniOwner
0

Tack för hjälpen Emilia! Glad

chocomian
0

#13 Så lite så :)