Wet Tail?!
Jag tror Diddi har drabbats av wet tail. Vi märkte det för 15 min sen.
Hon luktar illa, har kladd runt hela nedre partiet. Hon står i min brors rum och dom andra hamstrarna i mitt.
Har ringt mina räddare i nöden, Agrias dygnet runt veterinärrådgivning.
För 1,5 timme sen gosade ag med Klown och Johannes med Diddi i mitt rum. Dom rörde inte varandra utan hade ett avstånd på minst 10 m.
Vet inte var hon kan ha fått det ifrån, hon är den första hamstern i huset som haft liknande symptom.
Uppdaterar här allt eftersom. Håll tummarna för Johannes lilla prinsessa. Vi har bestämt oss för att inte drabbas av panik än.
Värd på Choklad iFokus

*håller tummarna!* :\

#1 jag med!!!!! vill att hon ska överleva!
Hur mår hon för övrigt då?
#3 Hon sitter mest i sitt hus, sover eller bara tittar ut i ingenting.
Värd på Choklad iFokus
Vi är beredda på det värsta, men hoppas på det bästa.
Värd på Choklad iFokus
Jag hade två honor som fick detta.
De hade som en brun kletig diarre sörja i baken. De blev trötta och likgiltiga och sov mest.
Pälsen såg "uppburrad" ut och det såg ut som att ögonen sjunkigt in en bit i skallen eller hur man ska förklara det.
Är det samma symptom?
#6 Ungefär samma ja. Låter henne vara nu över natten iallafall.
Värd på Choklad iFokus
#6 Föresten, hur lång tid tog det från att du märkte det tills att dom dog?
Värd på Choklad iFokus
Jag köpte båda ifrån samma djuraffär på en gång.
Från att de kom hem till mig var båda döda inom en vecka. När den första var på sluttampen märkte jag att den andra hade blivit sjuk hon med.
Hur gammal är hamstern? Jag funderar på om det kan var högbrunst kanske. De luktar pyton och och blir lite blöta när de väntar på en hane. Eller har jag fel?

Näe men ni har sån otur hela tiden, det måste ju vända snart! Hoppas de går bra. kram
#10 Diddi är 1,5. Nej det är inte högbrunst, eftersom det luktar annorlunda och kletet är brunt.
#11 Ja just nu känns alllt bara negativt. Tack!
Nu är det bruna kletet borta, men det luktar fortfarande om henne och hon har istället genomskinlig vätska där.
Värd på Choklad iFokus
Är inte Wet tail vanligast hos Guldar under 6 mån ålder.
Hon har inte vanlig diarré då? Visar hon fler symptom är kletig bak?

#13 Hon e som Imasy beskrivde.
Och så har vi pratat med veterinär och dom sa att det kan vara så.
Nej, stackars er. Hoppas det går bra för Diddi nu! Totte håller alla 4 tassarna stenhårt nu
Tråkigt verkligen, men det brukar ju som sagt drabba yngre hamstrar oftast. Tar ni henne till veten eller? Kram
Det var nog bara vanlig diarré. Nu är hon precis som vanligt, äter och dricker och springer runt. Fast orolig blir man ju.
Värd på Choklad iFokus
#17 Ebbis, vad skönt! Klart man blir orolig och det är bra att man bryr sig men så skönt att det ordnade sig!
Tur i oturen då :) skönt att det inte var allvarligare än Diarré

Sikken tuur :O :)
åj! det var minsann tur :)Hållde andan ett tag där uppe, du borde inte ha mer otur tycker jag! :o)