Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 1400 ggr
UlrikaD
0

Välkomna hem!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag fick jag äntligen ner mina efterlängtade hampisar. De fick lifta med snälla Eva (Zheverez) ner till Göteborg från Stockholm. Först ut är Silverdalens Vanilla som jag väntat hur länge som helst på att få ner till mig. Hon är en Nf tjej på fyra månader. Och Nicolina har varit så snäll och väntat på att jag ska ordna transport. Vanilla kommer att ha en date senare med Hälsingeskogens Tennsoldat, b.ö sobel.

UlrikaD
0

Och sen ljuvligt, underbara Merkurius. En svart d.s tös från Linda här på forumet. Bara fyra veckor gammal och såååå söt!

UlrikaD
0

En till på sötistjejen som undrar vad det serveras för käk i Göteborg.

vekan
0

Vilka sötisar! Kyss Grymt söta båda två. Glad

nonisaga
0

vad fina Kyss, grattis!

UlrikaD
0

Och sen en kille som Eva själv fött upp, Zcebell. En caramel ds kille. Går just nu och ser väldigt förvånad ut, han undrar nog var han har hamnat. Pappa till Zcebell är Englatassens Rebell och farfar Obelix Titanic. Titanic som även är pappa till lilla Merkurius.Flört

Royalz
0

#1 åååh va söt!! :D

UlrikaD
0

Och sen fick även en liten mus-tjej lifta med ner. En tjej som jag också väntat ett tag på att få ner. Hon är agouti texel och hon heter Curly-Sue. Måste ju lägga in en bild på henne med såklart.Skrattande

mocchino
0

Merkurius är ju bara föööör söt! Var hos Eva i lördags och var nära på att sno hem både Merkurius och Vanilla Tea! ;D

Även Zcebell's syster var på väg att hamna i väskan.. Hade det inte varit för att Eva hållt så hårt i hela bunten så hade dom lätt kunnat vara här hemma just nu! ;P Tur att det går att lita på Eva annars hade du knappt fått hem några hamstrar! *haha* Musen hade du dock fått! *haha* :P

// Nathalie

UlrikaD
0

Ja, de är supersöta hela gänget. Zcebells syster har jag inte sett och det är väl lika bra det antar jag.Tungan ute Men muslingen är ju super-duper söt ju. Och pussig!Flört

vekan
0

Jag får göra ett till inlägg om hur söta Zcebell och musen är. Skrattande Är musen Svensktypad eller Engelsktypad? Flört

mocchino
0

Ja hon e jätte söt lilla muslingen! Jag var ju hos Kerstin och såg henne när hon var typ 3v men ska jag vara ärlig så vart jag mer kär i hennes bröder! ;) Lr varför inte deras super mysiga farbror! Honom hade jag tagit utan att blinka om jag vart erbjuden! ;)

// Nathalie

Linda3046
0

Åh vad kul att du har fått hem dom :) Hoppas Merkurius sköter sig och kommer bra överens med chillorna. Så kul att hon flyttade till dig :D

chocomian
0

Sötnosen Merkurius! :D så charmigt med hennes små "fräknar" på näsan :D

[BARABAZ]
0

#1 Jättesöt! Gillar verkligen den bilden.

bblomquist
0

#1 gud vad fin päls! En riktigt söt liten boll :)

amela87
0

Vilka ljuvliga hamstrar ;)

Imasy
0

Vilka sötnosar :)

TiinaN
0

#0 Nämnen har Tennsoldat äntligen fått hem sin blivande fru, blir nog riktigt snygga bebisar Skrattande
#1 åååh svart ds Kyss Super snygg!

Sara87
0

Jättesöta hela gänget, spec Merkurius :)

Söt mus du fått ner också!

UlrikaD
0

Tack allihopa, jag är så supernöjd!!

#10 Musen är korsning sve/eng.

#12 Jag är sååå glad att hon fick komma hem till mig.Kyss

#18 Ja, Tennsoldat har muttrat här hemma bra länge nu. Och nu sover han så han vet inte ens om att hon har kommit.Flört

Adina
0

Gud så fina! :*

Greta-Monnie
0

Vi har en syrra till din ena hamster från Eva

Zheverez
0

zheverez zcebells syster zcarizma finns med på en bild i ämnet-är ni bebis sugna- tror det är #21 om jag minns rätt.

kul å se skönheterna dina ulrika å kul att rå om dom ett tag.

vanilla var ju enorm.

cockie som följde med oss upp hade en trevlig resa. hon var nyfiken å riktigt pigg av sej på tåget och fick roa sej med en promenad på säterna i djurkupen.

när min dator är fixad ska jag fota henne å visa.

UlrikaD
0

Aha, var det syrran. Sötnos! Alltid jobbigt att säga hejdå till sina bebisar tycker jag. Men jättekul att Cookie fick följa med dig hem! "Min" lilla padda.Skrattande

UlrikaD
0

Igår när jag satte in Zcebel i nya buren fick han även en toarulle. Alla mina hamstrar har toarullar och tycker det är kul att bära omkring på dem och tugga på dem lite. Zcebel tog och kröp in i toarullen och fastnade på mitten. Huvudet tittade ut på ena sidan och fötterna och rumpan på andra. Såg ju naturligtvis väldigt kul ut men kanske inte hade varit så kul om han hade fastnat när jag inte sett, så toarullen åkte ut. Så nu fick jag precis veta av Eva att han är van vid större rör, typ Pringles-rör. Så vad göra?

Det var ju bara att skutta ner till närbutiken, som jag förövrigt ALDRIG handlar i för den är svindyr!! Men vad gör man inte. Ett stycke Pringles-rör inhandlat, chipsen uttömda, röret disket och Zcebel har redan sprungit fram och tillbaka i det några gånger.

Chips, någon??Flört

chocomian
0

#25 Vad gör man inte för sina småttingar ja ;D Gjorde samma sak… då min hona inte heller kommer igenom helt med kroppen.. magen är i vägen >_< så hon fick pringlesrör :D

mocchino
0

#25 Ja jag käkar också bara pringels chips just för hamstrarnas skull.. Oskyldig

// Nathalie

[BARABAZ]
0

#5 Menar du rö caramel kanske, Ulrika? Sö ser han inte ut att vara, såvida han inte är vitmagad också.

[Popcorni]
0

#1 Nämen vilken härlig teckning han har och otroligt söt är han med! Glad

manda-galler
0

åå vad söta alla va :D

Zheverez
0

sö är han ju inte syns ju att han är rö å det står i hans papper.

[BARABAZ]
0

#31 Jo, det var ju därför jag frågade…

UlrikaD
0

Såg inte ens att en del av texten fallit bort.