Gud vad dom är söta! Längtar verkligen efter lilla Keyla ;)
Värd på Choklad iFokus

#11 Hehe… kladdigt å mysigt! 

# 19, Förstår det! :) Dom är ruskigt söta! ;)
# 20, Haha, mena det! Brukar säga till alla hamstrarna att INTE KLIVA I GRÖTEN .. men inte lyssnar dom inte
Gröt + LH-päls är ju inte det allra roligaste ;)
Men bebbarna såg bra roliga ut när dom skuttade runt med gröt under tassarna och såg lagomt besvärade ut ;) hihi!
#14 herregud vilken mysgubbe!!

# 22, Ja, han är en liten mysis (:

de rexade är de mer åt det gråa hållet el gulbruna?
vad blir det för namn?

# 24, Dom är lite mer mot det gråa hållet ..
Den dom ska flytta till dig kommer heta Wilorusy (:

å vilket härligt namn, gillar ju lite udda.
vilka bilder är han med på?

:) Han är med på bild 2, mellan svart bandad & pearlen .. på bild 5 och 6 .. sen är han ju nån av nosarna på bild 7 :P .. tror det är han som ligger till vänster på bild 15 också :)
Kan fixa lite enskilda bilder på honom idag! :)

tack
kul å se honom.sötisen.

Keyla <3
Värd på Choklad iFokus

Keyla var riktigt fin med sin svarta sträng på ryggen! ^^ Inte för att de andra var fula precis men hon stack ut =D

Kan informera om att jag har flyttat till Östersund, så finns det intresse av någon unge så kommer transport finnas Ösund -> Mora -> Rättivk och sen vidare ner till Sthlm med Zheverez den 7/3.
Dom som blir kvar efter den 7/3 kommer få flytta till djuraffär, så många som affären vill ha.

hur många är tingade nu?
vilka finns ännu kvar?

Tre är tingade, Keyla, svart bandad .. Wilorusy, pearl rex och Cubbsul, pearl rex .. alla andra finns kvar!

Supersöta! Hur många rex var det i kullen?

# 57, 3 stycken, två pearl och en svart :)
Finns ju dessutom chans att Uno kanske bär på rex efter som hans syster gör det! :)

#58 Hoppas kan man ju alltid.
#43 Haha, har hon snott all mat för bebbarna eller? ;D
#53 Jag är helt in love med henne. Du får räkna med bildbomb när hon flyttat till mig ;)
Värd på Choklad iFokus

Alla dessa är sålda nu :)
#62 Har du lämnat dom otingade till en djuraffär eller sålt dom privat? :)
Värd på Choklad iFokus

# 63, Dom som inte var tingade kommer flytta till ' Djuraffärn på Frösön ' här i Östersund, dom tar bara in privatuppfödda djur och helst ville dom ha in hela kullar, men då dom hade slut på djur nu så gick det bra med 6 st :) Så den 1a mars flyttar dom dit. :)
Jättesöta små! Har jag missat vilken du ska behålla själv…?
Vad många bilder på massor av sötisar! *nerkärad* 

# 65, Jag ska inte behålla någon alls själv denna gång faktiskt.
#67 Ah, fick du inte vad du hade hoppats på i kullen? Blir ju så ibland, tråkigt men inte mycket att göra åt.

# 68, Mja, inte riktigt därför :) Dessa ungar är släkt med mina andra hamstrar, har 3 till, och sen mamman då. Och den nästa som " står på tur " till parning är en av mina hanar, och till honom måste jag få in lite nytt blod så att säga, så därför blir det ingen ur denna kull, utan blir att leta en ny hona till han.
Freja är dessutom bara 6 månader, så hon går det ju att ta en till kull på senare :)
Sen hade jag väl bestämt mig för att hålla mig till bara 4 hamstrar ett tag till just nu, har precis flyttat och sådär, vill ju kunna ge alla den tid dom behöver och så :)
Så därför blev det ingen ur denna kull ;)
Malin, har du inte nån ny bild på Keyla att visa?
;)
Värd på Choklad iFokus

# 70, Jag kan fixa! :)

Jättesöta :)
Mvh Hanna

Jätte fina är det Leo bebar

# 73, Japp, det är Leo's bebisar :)
Sitter och kikar på dina fina bebbar i alla tre trådarna, för hundraelfte gången. Pearl i kombination med rex får mig att tänka på små elefantungar, de har också sånt där grått fjun. Jag hade inte tänkt ha rex på mina grå, men nu vete 17 om jag inte ska göra mig åtminstone en liten black eller smoke pärla i rex.

Åh, smoke! Va snyggt! Jag ska skaffa en rex framöver .. va nära på att jag behöll den svarta rexen .. men nej :P
underbara! :)
jätteballa namn, har du hittat på dom själv eller hur har dom kommit till? :P
#76 Jag har aldrig känt något speciellt för smoke pearl, skaffade såna för att jag ville åt det mörkgrå, men de är rätt fina. Och nu har du som sagt fått mig nyfiken på att se dem och black pearl i rex, för det kan jag inte minnas att jag gjort. Fresterska! 

# 77, Jag googlade på typ name generator eler något :P så kunde man slumpa fram namn ;)
# 78, Åh, jag tycker smoke pearl är jätte läckert! :D hur funkar det med dgdg-genen nu då? Visst var den förknippad med svansknyck förr ?
Haha :D Jo men rex är bra läckert på långhår i alla färger tycker jag! Dom blir så fint vågiga i pälsen :)
#79 Det är vanligare med knyck på mörkgrå, ja. De har lite andra problem också. Storleken brukar inte alltid vara tillfredsställande, de har en tendens att vara små. En del mörkgrå honor är inga vidare mammor, och det tycks som att mörkgrå bebbar faller bort oftare i kullarna än andra. Men det finns tillräckligt många friska och trevliga mörkgrå för att motivera anlagets fortsatta existens. Om man är väldigt noga med val av avelsdjur och inte kompromissar för mycket i avelsarbetet så kan man visst bygga upp en linje med trevliga mörkgrå-varianter. Det gäller bara att vara beredd på motgångar och att inte ge tappt då, och veta vad man gör.
Som sällskapshamstrar är det ingen skillnad, så gillar man smokisar och andra mörkgrå-färger kan man gott unna sig att skaffa det även om man inte har erfarenhet av varianten sedan tidigare.

# 80, Åh, vad spännande! Jag tycker dgdg-genen är väldigt läcker på i stort sätt alla djur som har den, dom få jag sett iaf ;) kanske blir något att fundera över för framtiden då :)
#81 Ah, då vet jag vem jag ska vifta hamsterungar framför när det blir såna då. 

# 82, Haha! :D * blundar *
Jag som är på jakt efter en hona till min sg hane ;)
#83 Fast då ska du inte ha ngt med mg, så jag får avvakta med viftandet. *hehe*

söt

Helt underbart fina är Chubbsul och Wilorusy! :*
#93 Det var en ordentlig vit mage det! Är så fint på svarta hamstrar, älskar kontrasten

# 99, Ja, dom svarta blev väldigt starka i färgen :)