Pizzasallad?
Får hamstrar äta pizzasallad eller är det för mkt kryddor i det? :)
Det är på tok för mycket kryddor och oljor i det. Bättre att ge dom vanlig kål :)
Värd på Choklad iFokus
Igår fick Totte smaka Pommes Frites. Utan salt och minimalt med fett (ofriterade) och han tyckte det var jättegott
#2 Det låter mumsigt :)
Gucci fick plommon igår, she loves it!
Totte är väldigt trött på potatis nu så jag funderar på osaltade makaroner med typ paprika. Något som annars går hem är Dill. Totte älskar verkligen Dill.
#2 #3 #4 Detta hör väll inte hit?

Säger som #1 att ge pizzasallad till sin hamster är nog ingen bra idé. Den innehåller ju massor av kryddor, oljor ect.
#3 Plommon har en laxerande effekt, hamstern kan alltså bli väldigt lös i magen av det.
jag äter förvisso inte denna pizza sallad själv, men är inte den dränkt i vinäger?
Annars är det väl bara groddar och lite peppar den innehåller, utöver vinägern (?) ?
#8 Det är oljor, peppar, salt och vitkål om det är vinäger i vet jag inte :)
Värd på Choklad iFokus

Det är nog inte så bra.
Bättre med bara ren kål. Finns mycket hamstrana kan äta mina älskar Bulgur och Macaroner
Nej, pizzasallad är inte bra hamstermat. Vitkål kan vara bra, men vissa hamstrar blir lite dåliga i magen av det, så vet man att hamstern kan vara känslig kan man koka vitkålen först så blir det mildare.
Fett i sig behöver inte vara dåligt. Det är som för oss, det ska helst vara nyttiga fetter och i lagom mängd. Raps- och olivolja är nyttigt. Smör kan vara okej någon enstaka gång (inte margarin). Mina dräktiga honor och honor med ungar kan få lite kokosfett ibland.