Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: avelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1499 ggr
raudur
0

Kan någon hjälpa mig???

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle vara tacksam ifall någon kan säga vilken färg han är,är osäker :)

tacksam för svar.

issa83
0

Jag skulle nog chansa på agouti, men i vinterpäls. Till våren, sommaren borde han vara brun på ovansidan

raudur
0

Ok,trodde han var en vintervit dvärghamster??Är första gångenjag har en hamster så det skulle vara kul och vete vilken färg han är :)

vekan
0

#2 Rysk Vintervit Dvärghamster är en dvärghamsterart. Den kallas vintervit eftersom den i det vilda byter färg på vintern och blir då mer eller mindre vita, ibland nästan helvita. Vintervita finns i många färger såsom Safir, Pearl, Pearl Safir, Pearl Agouti och Pearl. Glad Jag är inte så bra på dvärghamsterfärger men jag skulle också gissa på Agouti.

raudur
0

okey så han r rasen rysk vintervit dvärghamster och har färgen agouti och när sommaren kommer så blir han lite brunare???är lite trögfattad som sakt xD

issa83
0

#4 det stämmer bra :) Är han köpt på zoo-butik kan han vara en hybrid(en blandras) mellan vintervis dvärg och campbell dvärg. Det är sällan man kan finna renrasiga hamstrar på zoo.

raudur
0

Ja han är köpt i en djuraffär i tors så han är en liten blandis då me andra ord :)

issa83
0

mycke möjligt då ja:) Men han är ju väldigt söt hur som helst:)

raudur
0

Det stämmer bra det,och det bästa med honom är att han är så gosig fasst han kommer ifrån en djuraffär :)

Har funderad på att prov att ställa t honom i en pet klass bara för att prova på :)

För jag har för mig att dom bara bedömmer hur välskött han är och hur snäll han är,hur mycket kostar det att ställa ut?

bblomquist
0

#5 ursäkta, jag har köpt renrasig dvärt på zooaffär.

#8 Olika, kan fara från 15-30 där någon stans!

Ebba-A
0

#9 Hon sa att det inte fanns så många. Inte att det inte fanns alls. Dom flesta vintervita i sverige är inte ehlt renrasiga, utan har Hybrid i släkten. Det är väldigt svårt att få tag på en helt rerasig vintervit.

Värd på Choklad iFokus

issa83
0

Precis. Visst kan man kanske springa på en renrasig vintervit i en zoobutik men de räknas ändå som hybrider då det inte finns någon stamtavla bakom som kan bevisa motsatsen.

Det finns väldigt få rena vintervita i sverige som Ebbis och sa.

Men det är inget fel på hybriderna heller enligt mig. De kan ju vara minst lika söta och trevliga som rena, det är ju ingen skillnad så:)

raudur
0

Precis det viktaste är ändå hur trevlia och gosiga dom är tycker jag :)

Sara87
0

Om det är en Rysk Vintervit i färgen Agouti (nu i vinterfärg) du har så bör han se ut så här i sommar.

Min Tira, Agouti-färgad.

raudur
0

Okey :) hoppas han inte blir lika mörk för han är väldigt söt just nu när han är lite ljusare :D

kajsa_karin
0

Det är en Aguti de kan ljusna på vintern

Mizoan
0

jag hade en aguti men han ljusnade inte på vintern,,, hade varit kul i fall han hade gjort det :D

oskar98
0

jut grå och svart

kajsa_karin
0

Mina två killar ljusnade på vintern

så som den i första bilden. De var mörka då jag fick dem i somras