Cremebaserad kull
Om en ca 1 vecka kommer det födas en kull här hemma. Ungarna förväntas vara creme, offwhite/b.ö och caramel
Stolta föräldrar är:
Guldgruvans Brie (offwhite) BIS 2 i pet
Motalavikens Hero of the Night(cremes.ö) SM 5, 2 cert, Bis3 i pet
Intresserad av att tinga en bebis?Hör av dig :)
Mer info: www.123minsida.se/issa83

*snor Brie* :D
Vad spännande! :D
#0 - Sjukt fin hamster på bilden :O
#1 aldrig i liiiiivet!!! Min Älskling!

#3 :D nää, får hålla mig till mina ev bebisar ;P men svårt låta bli när man ser så fina hamstrar överallt!

så söt

Kommer säkert att bli fina ungar.
/ Maria. med-arbetare på Sommar
åh, underbara ungar kommer det att bli :)
Tack #2 och #5, ja hon är underbart söt:)
Igår hade lilla blivande mamman gått upp otroliga 21g sedan parningen för en vecka sedan:P

#8 Jösses vad hon går upp i vikt nu då! :P
Klart det är bebbar där då :D
#9 ja jag hoppas, hoppas det…tydligen kan dom gå tomma, skendräktiga trots all viktuppgång men jag räknar med bebisar faktiskt

#10 Jo, men det tror vi inte på ;) Bebbar!

undebara små ungar<3
#13 jag ser klara bebis bulor på henne :)
Det ser ut som bulor iaf :)

Oj, jösses… Nu sitter man och blir helt sjuk här. Vilka underbara hamstrar! Och bebisarna är helt ljuvliga. Vart bor du ts?
#16 Jag bor i värmland, i karlskoga, Det ligger i närheten av örebro och därifrån brukar det gå ganska bra att lösa transporter ut i landet.
Intresserad av en bebbe?Dom blir levklara i slutet på mars:)

#17 Nej fy… Du får inte locka sådär! :)
#18 hihi
Om 4 dagar räknar jag med små bebispip här hemma
Det närmar sig

*håller tummarna stenhårt* :D

Det är KLART att hon är dräktig! :D
Hon ser allt dräktig ut :)

Åh, nu har hon tjockat på sig rejält… spännande! 
Japp en riktig stor brutta nu. Vägde henne nu ikväll och hon har gått upp sammanlagt 34g sedan parningen
Hittils har hon farit runt i buren som en liten galning och rumsterat runt under hela sin ev dräktighet. Men idag vill hon mest bara sova…jag hoppas det betyder att hon förbereder sig för att föda:)
Det gör hon säkert, de brukar inte var så villiga att komma upp och gosa innan det är dags! 
#28 Så var min hona också de sista dagarna. Hon är nog dräktig :D
#29 ja det känns som att det är "lugnet före stormen":P Hon inser kanske vilken tuff tid hon har framför sig och laddar batterierna:) Men först blev man lite orolig när det har varit sån full fart nu ett tag och så plötsligt vill hon mest ta det lugnt.
#30 Åh ja jag hoppas, hoppas det:)
#29 Vilket datum är det planerat?
#32 på måndag. Det är alltså 3-4 dagar kvar
#33 Ojoj, så spännande! Det är ju typiskt att de boar in sig några dagar innan och fixar och donar så allt är klart när bebbarna kommer. 
Lycka till säger brorsan Castello
Wow vilka bulor. Hoppas allt går bra!

#38 Tjockis! :D
Tjockis ju..;)

Ojoj hon ser dräktig ut!! Man brukar kunna känna undr magen om den är spänd och buktar lite.. då brukar de vara bebbar.. Lärde Nico mig :)
Hoppas att de finns en svö creme pojke där :)
#41 ja den är helt klart riktigt riktigt spänd, hård och knölig:P
Ja det finns säker en liten sö creme grabb där i till dig

Lycka till
Vad riligt för dig=)

Men JÖSSES vilken mage! :O
Det måste finnas många bebisar därinne :)

Jösses, och jag som tyckte att min Debbie var stor. Men din tjej är ju enorm!

Men hjälp! Antingen är det många bebbar… eller stooora bebbar. 
Ja hon är helt enorm, jag har jämfört med många dräktiga honor och hon klår dom alla i storhet. jag hoppas bara allt ska gå bra och räknar med en armé
Ska bli spännande att se hur många som gömmer sig därinne. ^^

Shit vad fet hon är! :O Det måste vara bebisar där! Annars är hon väldans bra på att luras! haha! :D Massa bebisar! ;D
// Nathalie
#51 Ja nu är jag faktiskt riktigt säker på att det är bebisar i den magen:) Så nu när man är säker på det så börjar oron över att hon ska äta upp dom eller nåt sånt komma istället. Tänk att man aldrig ska bara få vara glad och lycklig
*fniss* vilken ökning. Där kan man snacka Big Mama!
Lykke til med nedkomsten! Du får fortelle hvordan det går, og siden bildbombe oss :-)
Kommer att underlätta att slippa bära runt på den magen
Oj, sicken tjockis. Det lär bli många bebbar där! Eller så är var och en enormt stooora, haha!
Blir spännande att följa. Lycka till till mamma hamster och dig! 
Blev det bebbar?
Hur många??? Brorsan är nyfiken om syrran har fött än?
//Castello och matte ;)
Nu har mamma Brie fött 18 st(!!!!!)små rosa bebbar. Jag är så stolt över henne:)

Holy shit!! Inte konstigt att hon var stor då.
Grattis! Ska hålla tummarna för att allt ska gå bra med kullen. Massa extra mat till mamma nu.
Grattis!
Hon var ju riktigt stor!
#60 "holy shit" *haha* det håller jag med om :P
massa grattis till Brie och dig issa!
Oj 18! Va roligt med så många! Grattis till bebisarna! =)

Grattis än en gång och håller tummar och tassar här hemma för att många ska klara sig! :D
Tack snälla ni. Ja det var ett riktigt gäng hon pluppade ut och hon var så lugn och fin och visade stolt upp sina små för matte. Jag tittade självklart bara en kort stund och sen gick hon lugn tillbaka till boet och stoppade om sig och bebisarna. Duktiga Brie
# 65 Åh så duktig Brie är! Hoppas allt går som det ska, att dom blir runda o goa ;)

Stort grattis till den STORA kullen!!! 
Men, vad duktig hon är mamma hamster! Grattis till er!

Ojjsan hoppsan det var ingen liten kull det! :D Massa grattis! ;D
// Nathalie
Stort grattis, eller ska man kanske säga 18 st små grattis? 
Grattis ! :)
Wow, vad många!
Grattis!
Det var verkligen många.
Men ett stort grattis då! 

Helt otroligt med så många, många grattisar! :)
Grattis syrran till 18 bebbar,, *tassavtryck*
//Stolt morbror Castello ;)
Jättetack för era gratulationer. Jag är nog lite extra stolt matte då detta är min första kull.
Jag har nu skapat en ny tråd där man kan följa bebisarna från nyfödda till flyttklara, då den här redan blivit ganska lång innan bebisarna ens hade kommit.
Fortsätt gärna spana i den "stjärnbilds-kullen (cremebaserad)"
#76 Gjorde den till klickbar länk å låste den här tråden så fortsätter vi i den nya :)