Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 668 ggr
bblomquist
0

Kull på Gotland?

Hallå hallå, jag hade tänkt att kanske föda fram 1 kull om kanske ett år. Eftersom jag bor på en ö ute i havet där man inte kan köra till, så man måste åka båt/flygplan! Plus att det inte är så jätte stort.. tror ni det skulle gå och sälja en hel kull här på Gotland? tror ni om en person bllev riktigt intresserad åker båt hit ner och tar emot hamstern vid hamnen eller något.

jag vet att detta är MYCKET tidigt, jag bara tänker runt på detta, skulle kanske vara kul med kull i december eller någon gång!

Jaja, hur tror ni att det skulle funka? i värsta fall ger man väl HAmstrarna till djuraffären.

Zheverez
0

tror nog det skulle funka.

N-D-U
0

Hej, hej!

Vi har fått 5 st hamstrar, och vi har pratat med en djuraffär och de vill ta emot hamsterungar,, de vi inte säljer till privat personer.

Detkan vara svårt att få hamsterkullar på vintern (fast vi fick det)! Det kan vara bra och tänka på bara sådär.

Men annars skulle det nog funka, Du kan ju prata med något djuraffär i närheten och fråga om de är intresserade.

//Linnea & Emma

membeel
0

# 2, Varför skulle det vara svårt att få en kull på vintern ? :P

[BARABAZ]
0

#3 Honor brunstar inte alltid på vintern, och det kan vara svårare att få dem dräktiga när de väl gör det.

N-D-U
0

#3 det är som #4 säger, honan blir inte lika ofta brunstig,, o.s.v.

membeel
0

#4, Jaha, det har jag inte alls märkt på mina ;)

N-D-U
0

www.narves-hamsteruppfodning.webs.com besök och skriv i gästboken! Glad

UlrikaD
0

Kan jag inte påstå att jag har märkt något som helst av heller. Är det möjligtvis skillnad på guld och dvärg?

N-D-U
0

#8 det an det vara. men de flesta värkar inte "lida" av det,, det kanske bara är så för vissa sorters hamstrar (t.ex. dvärg hamsterar). (:

[BARABAZ]
0

#6 & 8 Var glada för det Tungan ute

Både guld och dvärg (åtminstone vintervita) kan det bli så med. Personligen tror jag det skiljer var man bor också, har större problem här uppe i Bollnäs än vad jag hade när jag bodde i Västerås.

bblomquist
0

Okej, jag tänkte på Guldisar.
Men jag vet int ens om jag ska göra det. Bara tänkte runt.
Ingenting som jag bekymrar mig för. :)

Englatassens
0

Jag har aldrig heller haft problem med brunst på vintern…Tungan ute

Om jag var du så skulle jag nog fråga på zooaffärerna om de e intresserade först innan du ens parar… sen kan du ju annonsera så privatpersoner ser att du har/kommer att få bebisar!!Glad