Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 712 ggr
Johannafia
0

Fråga om hus

Nu är det såhär att min lilla tös ska snart ha bebbar. Jag har nu ett trähus och man måste lyfta på hela huset för att se något, vilket jag inte vill göra. Men hon trivs verkligen med huset och har gillat det bäst av alla jag har provat, Men hur smart är det att ha ett sånt när dom får ungar? Vill ju inte lyfta på huset och störa henne. Jag tror inte att hon skulle trivas utan hus och bara med sovmatrial. What to do?

[BonnieL]
0

Testa att göra ett likadant  hus, fast med taket kan du öppna upp hela. :)

[Hamster95]
0

Jag tror som #1. Fattar inte varför de inte säljer såna hus i djuraffärerna. Men du har inte prövat med en kartong då?, det funkar ju i vissa fall.

Royalz
0

Jag skulle tagit bort huset helt. För ungarna kan klämmas i väggarna.

Sara87
0

Om du vill att hon ska ha tak över huvudet så tycker jag att du ska ställa in en rejäl kartong så klämrisken är väldigt liten eller helt enkelt strunta helt i hus å ge henne massvis med rivet papper så hon kan göra ett stort bo av det.

Johannafia
0

Trähuset är i större storlek, tre gånger henne. Men om man vänder det upp och ned då, skulle inte det funka? Då kan hon ju inte lyfta huset heller, hon är stark som bara den den här damen. hehe. Men ska prova vad hon tycker utan hus alls.. Tack för svaren :)

N-D-U
0

Prova att ta bort huset och lägg in jätte mkt hushållspapper så bygger hon snabbt ett bo som hon sover i troligen (det gjorde våran dvärghamsterhona när hon skulle få en kull (:

//Linnea & Emma

Englatassens
0

Åk till djuraffären å så köper du ett papegoj bo/hus i trä!! På dem kan du lyfta å öppna hela taket å på så vis kan du ta bort gamla matrester å hålla lite koll å sen även strö in lite tillägg till mamma å de små (utan att förstöra hennes byggda bo)!!Glad

Men skynda dig så att hon hinner vänja sig vid det innan födseln!!

[Hamster95]
0

Men gud vad smart :D, det skulle igentligen vara det bästa för min Totte som förövrigt har börjat sova i hus igen. Han blev stressad av att inte göra det så nu sover han i ett trähus han snart växer ur