Chmurka, molntussen!

Åhmen, kan förstå att hon fick följa med hem! Super söt! :D

Vilken sötnos :)

Nej va söt! :)

Verkligen en sötnos du hittat! :D

Tack för söta ord! Ja, hon är helt ljuvlig, och synnerligen aktiv. Tänk att när jag stoppade ner handen första gången så nafsade hon i mina fingertoppar ett par gånger för att sedan hoppa upp i handen och knata upp på min axel! Trodde inte det var sant…
Nu något sorgligt… I djuraffären sa de att hon under sitt sex veckor korta liv inte fått en enda grönsak?!! Jag blev så j-a upprörd. Med andra ord så kan varken grossisten eller de som kallar sig för Sveriges största djuraffär unna djuren de håller något grönt. Damn.

#11 Ååh, vad gulligt! :) sådant värmer en i hjärtat..
Men jösses! Vad tänker de med?! >_<
Mina har tillgång till frukt och grönt varje dag :)
Vilken sötnos du hittat :)
Hur kommer man på att hamstern ska heta just Chmurka? ^^

#11 Det känns helt otroligt faktiskt, hon står och steppar direkt när jag öppnar buren och tvekar inte en sekund att komma upp i handen! La in ett tunnelsystem idag och trodde det skulle skrämma henna lite men nej, Chmurka skrämmer man inte så lätt! Hon sprang fram, bet i ett rör och gav sig in i snirklarna. :)
Jag tror att grossisten och djurbutiken tänker krasst ekonomiskt. Idioter! För varför ger man annars inte råttor, möss, gerbiler, hamstrar, chinchillor, kaniner, marsvin och fåglar grönsaker? :(

#13 Chmurka betyder "litet moln", tror det är på polska. Och eftersom Chmurka ser ut som en molntuss så var namnvalet inte svårt alls. ;)
Vilken söt sak !
Roligt med namnets betydelse också :)
Sööööööööötsak :))
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Men vännen en sån underbar liten Chmurka!!
Chmurka är hur söt som hellst! underbar färg tycker jag.. <3

Tack för alla snälla ord! Tycker också att Chmurka är söt som honung och har svårt att se mig mätt på henne. En rolig sak är att min 66-åriga mamma (som tycker hamstrar är "ruskiga råttor") glatt rapporterar om Chmurkas förehavanden i buren och ofta gör sig ärenden dit för att "kolla läget". Så säg inte att man inte kan lära gamla hundar sitta… ;)

grattis! hon är jätte söt :)

# 24, 26, 27
Jag har en sådan, "Litet lekpark hus" :)

Gud vilka härliga bilder på en underbar liten sötnos!

#30 Hoppas din hamster tycker om sin lekställning lika mycket som Chmurka. :)
#31 Tack så mycket!
#15 Ok, då förstår jag :) Kul med namn som betyder nåt. Värre är det när de betyder nåt galet. Jag döpte en mus till Tikka å fick senare veta att det betyder 'köttbit' på typ indiska eller va det va. Komiskt på samma gång faktiskt ^^
#22 Ja visst, inga problem. Finns det bara nåt att klättra på så ;)
Här är Tira halv sex en morgon, då har hon tagit sej upp i taket, precis som din sötnos ;D