Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1083 ggr
Odette
0

Stryker sig

Okej n uhar jag en liten nyfiken fråga.. kanske är en "dum" fråga men d bjuder jag på ;)
hade min hamster Kjell-Yngve på golvet för någon dag sedan och såg en lite halvrolig grej- hon strök sig som en katt mot kanten på en skål som står på golvet.. sen såg jag henne stryka sig mot väggen i ett hörn inne på toan. såg lite skoj ut iom att man förknippar det mest med katter som stryker sig mot benen, men jag antar att det har att göra med att sprida sin doft?? rätta mig om jag har fel och upplys mig gärna mer om detta beteende, sånt här är intressant. Å jag har inte haft hamster på flera år så jag behöver all kunskap jag kan få :)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Helena1978
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Precis som du säger så revirmarkerar (doftmarkerar) hamstrar på detta vis. Visar en bild på Snövit när hon revirmarkerade.

Odette
0

tack, var bara det jag ville ha bekräftat ;-) vad gäller Kjell-Yngve så har det tagit ett par månader för henne att börja bete sig som en hamster överhuvudtaget så vad gäller henne vet man aldrig om de beteenden hon kommer med är normala eller inte ha ha.

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Curlys
0

Inga frågor är dumma frågor och precis som Helena skriver så revirmarkerade hon :) Oftast så gör de det i hörn :)

Helena1978
0

Bättre att fråga dumt än att förbli dumSkrattande Och som sagt ingen fråga är en dum fråga.

issa83
0

Kjell-Yngve hahaha…på en hona?! Coolt!! heheGlad

manda-galler
0

ååå så gulligt