Motion
Ja har en sak ja funderat på ett tag. Ni som föder upp hamstrar och har ganska många (själv har ja 10st) ni kan ju omöjligt hinna ta ut alla och låta dom va på golvet varje dag å så. Lider dom hemskt om man inte hinner med det jämt? Vissa säger att man förkortar deras livslängd om man tar upp å väcker dom mycket. Stämmer det? Eller vantrivs dom hemskt om man inte tar ut dom varje dag? Mina minsta burar är 60cm långa så dom e ganska stora. men ja tänker ändå om man ska ha dåligt samvete om man inte tar upp dom så mycket? Hur gör ni andra?
Jag har 'bara' 3 st, och 2 är honor med ungar så dom får inte komma utanför buren så mkt nu, tar bara upp dom någon gång per dag och gosar lite med dom, sen säpper jag ner dom till ungarna. Hanen släpper jag lös på golvet några ggr per dag ca 5-10min åt gången :)
Om dom inte får komma utanför buren varje dag så gör inte det nått :)
okey. nej för ja får ibland dåligt samvete om man inte tar ut dom så mycket. Men dom är ju pigga å friska å så i övrigt, så det känns som att dom mår bra ändå. Jag är jättenoga med deras mat att dom får bra å varierad mat varje dag, det kanske är nästan viktigare det?