Skillnad mellan hybrid och renrasigt?
Vad är det för skillnad mellan Hybrid och renrasigt.
Något särkillt man bör tänka på när det gäller hybrider? Hur skiljer sig dessa i avel osv.
Och har väl också en fråga ang. färger på vintervit dvärg hamter, har kollat en del trådar här inne och ser att det finns en del olika färgtyper. Kan jag läsa om alla olika färger på nån bra sida?

Ok!
Hybrid är en blandning mellan två olika arter. Blandras är något annat, en ras är en särskild typ inom arten. Alla tamhundar ät t.ex. av samma art, men det finns massor av olika raser, och blandningar av dessa blir blandraser.
Jag antar att det är dvärghamstrar du tänker på, och där råder det sjuttioelva olika meningar om hur det ligger till. Vissa menar att det gjorts en felbedömning och att campbells och vintervita egentligen är samma art, men olika raser inom denna art. Andra hävdar att det är två olika arter som absolut inte bör korsas med varandra. Färgen mandarin tror vissa har uppstått genom hybridkorsning av campbells och vintervita, medan andra bestämt säger att det är en ny färg hos rena vintervita.

#5 Hmm där ser man. Tack för svaret!

Tror jag har läst att man helst inte ska avla på dvärghamstrar från djuraffär. Pga de ofta är hybrider!? Och att man då inte vet vart de härstammar från. Men hur ska man veta om de är hybrider eller ej. För när man frågar så säger de att det inte är så iaf.
Aja, det viktiga för mig är att djuret är friskt och mår bra.