Två katter och en hamster!
Hur ska man göra om man har två katter och en hamster?
Mvh SimonK
Mina katter får röra sig fritt runt burarna här hemma när hamstrarna sitter tryggt i sin burar. Dom är inte så hemskt intresserade då och hamstrarna bryr sig inte heller. Skulle jag däremot märka att nån av hamstrarna skulle verka stressad av katternas närvaro så skulle jag stänga in till det rummet direkt. Men det går riktigt bra. När hamstrarna är ute i sina hagar så är det stängt till det rummet.

Jag skulle sagt gör ej det

Precis som isssa83 säger, så kör jag också på här hemma.
När jag flyttar nu i April, kommer hamstrarna få vistas helt ensamma i ett rum, som de kommer sedan under bevakning få springa runt på golvet och så ska jag bygga lite hindergrejer och leksaker :)
Så… har man flera rum hemma, ha gärna hamstern/hamstrarna i annat rum än där katterna vistas.
Jag har också två katter, å tre hamstrar. Plus att jag har en hund som ibland är överdrivet intresserad av hamstrarna. Man får ha ögon överallt så hamstern plötsligt inte blir kattmat eller hundleksak.

Mina hamstrar har eget rum tillsammans med chinchillorna och dit får katterna inte gå. Det känns tryggast för mig så även ifall mina katter har träffat hamstrarna och inte visat något intresse så vet man ju ändå aldrig.
Jag har en katt och hamstrarna är mer intresserade av katten än vad katten är av dom :)