problem
hej allihopa! :)
mijn kompis vill jättegärna ha en hamster men hennes pappa vill inte det och hennes mamma tycker att det är för jobbigt. jag brukar chatta med henne på msn och då pratar hon bara om hur mycket hon vill ha en hamster. jag tycker så synd om henne. en hamster är inte jobbig. snälla hjälp mig. Vad ska jag göra för att hjälpa henne?
tack i förväg. Kram Agnes

Föräldrar är inte lätt att hanskas med. Jag har aldrig haft såna problem. Mina föräldrar tyckte att djuren var viktiga för mig
jag har också mer eller mindre fått ha "obegränsat" med djur under uppväxten.
Finns det ingen uppfödare eller liknande i närheten som har en hamster att "låna ut", och om föräldrarna tycker det fungerar bra så får den stanna för gott hos din vän?
Då har hon ju chansen att bevisa att hon kan sköta den, och skulle hon inte göra det finns det ju en back-up.

Håller med Imasy. Så gjorde vi med en tjej i Sophias klass

Säger som Imasy :)
En annan bra sak kan ju vara att få köpa en äldre hamster, så hon kan visa att hon tar hand om hamstern ordentligt. Då kanske hon kan få köpa en unge sen. Lycka tIll!
Jag tyckte det med att prova på hamster lät bra. Jag övertalade mina föräldrar på ett lite annorlunda sätt men det tog tid innan Totte kom till mig, i början var det tvärnej från deras sida.
tack ! :) det med att prova ha en hamster låter bra det ska jag säga till henne.

jag brukar låna ut till de som först vill prova på om hamster är rätt djur för dom.
likaså om de vill se om de har allergi å vill testa först.
många har lånat, blivit frälsta å sen köpt unge istället.
så mitt tips är att låna en el vara hamstervakt åt en kompis när den åker bort.