dvärg vs. guld
Har en liten fråga till er som har erfarenhet.. Förstår att det här är en väldigt svår fråga eftersom att det säkert skiljer sig från hamster till hamster..
Är Guldhamstrar snällare en dvärghamstrar? Har alltid fått det intrycket för jag har bara träffat tjuriga dvärghamstrar som bitits och varit helt vilda.. Har jag bara haft otur? Tycker dom ser så otroligt mysiga ut och har alltid velat skaffat två stycken, för det är ju roligt att dom kan bo fler tillsammans. Dom är ju så otroligt söta tycker jag..
Har själv bara haft guldhamstrar och har haft turen och bara fått underbara sådanna.. Hur är dvärgisar i humöret :) ?
Jag tycker att både dvärg och guldhamstrar är supersöta och snälla i humöret.
Jag tycker att dvärgar är helt fantastiska, har dvärgar som kan naffsa till lite då och då också har jag dvärgar som alldrig har ens naffsat lite.
Det som jag tycker är så gulligt med dvärgarna är att dom kommer upp i handen när man sätter ner det i buren. :)
Jag tycker om du ska skaffa dig dvärgar så köp från en uppfödare så har du störst chans att få tama indevider.
Det beror nog på från hamster till hamster. Min guld bet ju mig i princip hela tiden, skrek och fräste innan han kom till Eva (Zheverez) när familjen reste utomlands. När han kom tillbaka var han väldigt snäll men han växlar ju i humöret. Ibland kan han vara jättesur och tvär och ibland och ibland vara ursnäll och mysig. Men ska du köpa hamster, köp från uppfödare eller Djurmagazinet. Då får du säkerligen en frisk hamster.