Hamster iFokus

Hamster

Etikett: bildtråd
Läst 793 ggr
ememem
0

Är det en rysk vintervit eller hybrid?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag köpte nyligen en lite dvärgis som nu är lite mer än sju veckor, det var en tjej som hade lämnat in honom och hans bror till butiken bara nån dag innan jag kom och den tjejen hade sagt att de var vintervita. Kunde märka att de var födda i hemmamiljö för Norton var väldigt handtam och inte alls rädd från dag ett.

Nu undrar jag om nån kan hjälpa mig att se om det är en riktig vintervit eller om det är en Hybrid?? Och vad hans färg kallas. Han har blivit mycket mörkare från när jag såg han första dagen i butiken, då var han nästa helt vit.

ememem
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lägger till ännu en bild.. han är lite lurvig i pälsen på bilden för han har precis lekt i soffan och i en filt.. han har precis lärt sig att han kan klättra upp för ryggstödet på soffan.. Norton jätte glad, Emilie mindra glad, Tungan ute

Tazzar
0

Söt hamster du har!

Nu kan jag inte så mycket om dvärgar, men vad jag vet så är det väldigt svårt att se om de är "renrasiga" eller "hybrider" om dom inte har någon stamtavla. Har också för mig att även hybrider kan byta till vinterpäls, någon med kunnig får rätta mig om jag har fel. Glad

Sara87
0

Jag tycker han ser ut att va Vintervit, men det är svårt att säga med säkerhet som Tazzar säger.

Jag tror att han är Sapphire (färgen heter alltså så).

KaninEmma
0

Vad söt han är:)

// Emma :D

bblomquist
0

jag har en sapphire vintervit.. och den ser inte ut som dendär, men det kan ju vara olika. det är iallafall en vintervit, det ser jag. är den inte lite gulaktig?

ememem
0

Han är kanske lite lätt beige aktig dels kring öronen.. fast det har jag läst att det ska anses ok för vintervit sapphire.. sen har han även två jämnsotra vita fläckar på rumpan men jag tror även han ev. fortfarande kan ha lite vinterpäls så det kanske kommer synas tydligare om några veckor.