Allt är inte som det ska!
Nu är det fyra av nio ungar kvar. Men allt är inte som det ska med Majsan.
Hon skakar, har spår av blod runt näsan, andas tungt och snabbt, öppnar inte ögonen helt och vill inte vara med sina ungar. Hon ligger i ett hörn och sover medans ungarna är i ett annat.
Är så himla rädd. Hon är ju fortfarande bara 3½ månad.
Värd på Choklad iFokus
Den minsta bebben kröp runt och sökte desperat efter mamma. Dom är iskalla, snart dör dom.
Värd på Choklad iFokus
Oh hallå nån som har några tips till Ebbis96
? Hur gamla är bebisarna?
Jag önskar att jag kunde hjälpa till :( men jag puttar upp tråden så någon kunnig kan hjälpa :)
Jag är så pipans rädd.
(tänk på att inte använda rena svordomar är du rar :)) - Emilia - medarbetare
Värd på Choklad iFokus

Hon är alldeles för ung.. Ring veterinär ang Majsan! :/

Har du nån sån där vete-kudde som man kan värma i mickron ? Kanske kan funka att lägga in en sån i lagom tempratur för att inte ungarna ska bli kalla iallafall ..
Annars kan man väl ha upp lagomt varmt vatten i pet-flaskor och lägga runt om för att behålla värme ..
Ja det är nog klokt som #5 säger. Det viktigaste är nog att rädda mamman..
#5 Jag vet. Jag ska försöka.
#36 Nej jag har ingen vetekudde. Kan jag ta upp dom och försöka värma dom med kroppsvärme?
Värd på Choklad iFokus
Hur gamla är bebisarna?

Hon kanske helt enkelt inte va redo för en kull. Du kan ju göra som #6 säger att värma lite vatten och he det i pet-flaskor. Jag har ingen erfarenhet av hamster ungar så det finns tyvärr inget jag kan komma med… Jag hoppas värkligen att det kommer gå bra för bebisarna nu :)

Bebisarna är väl knappt en vecka. Din första prioritet måste vara Majsan nu. Ring veterinär direkt och hör vad de har att säga. Värm bebisarna så gott du kan så länge.
#9 En vecka idag.
Hon kissar massor nu.
Värd på Choklad iFokus
Nu har hon lugnat sig. Har bäddat ner sina ungar, men hon sover i hörnet. Har dock telefon beredd med numret till veterinärrådgivning.
Min mamma tyckte vi skulle lägga bebisarna hos Rexa, men hon kommer ju inte ta emot dom.
Värd på Choklad iFokus
Så hon ligger inte hos bebbarna eller?
Fyll en plaspåse med ljummet vatten och lägg ungarna på den? Funkar ju som en värmekudde nästan.
Hoppas allt blir bra med majsan och ungarna!
Nu har jag pratat med veterinär. Ska avvakta över natten.
Min underbara mamma offrade en fleecefiltså gjorde vi ett varmt bo till ungarna. Två små colaflaskor fyllda med varmvatten inlindade i fleece. Sen två fleece bitar. Sen ungar och massor av papper.
Men går det åt pipan är det menat så, och det var inte mitt fel. Det var dendär förbannade djuraffärens, sista gången jag köper hamster därifrån.
(tänk på att inte använda rena svordomar är du rar :)) - Emilia - medarbetare
Värd på Choklad iFokus
Kan tillägga att Majsan fortfarande ligger i sitt hörn.
Värd på Choklad iFokus
Hon försöker verkligen göra allt för sina bebisar. Fast hon rycker, skakar och krampar försöker hon kämpa sig till boet och dia dom.
Hon kommer inte klara det, egentligen skulle jag vilja avsluta hennes lidande nu.
Värd på Choklad iFokus

hur har det gått?

Ebbis har skrivit en ny tråd… "Vila i frid Majsan och bebbar"…