Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 834 ggr
Royalz
0

Skendräktiga honor?

På honor som är skendräktiga, växer magen lika mkt på dem också som på dem som verkligen är dräktiga?

(min hona har nu fått två stora kulor på sidorna, ungefär som en pingisboll, hon ska ev ha bebbar 5:e)

Curlys
0

Det är väldigt inviduellt. Men oftast går ju skendräktiga honor inte upp så jätte mkt.. magen är ju tom. Tror och hoppas att din hona är dräktig. Känn försiktigt under magen, ser den svullen ute och känns spänd.. då är de förmodligen bebisar där i. Honorna brukar även öka mest i vikt de sista dagarna.

Royalz
0

Okej, kände på hennes mage i morse och den var spänd :) så finns kanske bebbar där :)

Ebba-A
0

Somsagt så har jag en hona som skulle ha ungar. Hon växte lika mycket om magen som Rexa hade gjort vid min första kull. Och boade runt och så. Men inga ungar hade kommit ut vid det 18:e dygnet :/

Värd på Choklad iFokus

issa83
0

Hur vanligt är det med honor som blir skendräktiga egentligen?Är det typ 50-50% risk att honan är skendräktig när man gör en parning eller?

Royalz
0

#3 du sa ju också att du inte visste om honan hade ätit upp ungara eller inte.

Zheverez
0

50-50 är det nog inte gissar mer på 75-25 .

alltså att det är färre som blir skendräktiga.

issa83
0

#6 ok tack för att du svarade, vet ju att du fått många kullar så du kan ju ge ett bra svar på det:)

Ebba-A
0

#5 Ja det finns en risk till det också. Fast det fanns ju inga spår efter ungar alls. Men jag vet faktist inte :/

Värd på Choklad iFokus

Royalz
0

brukar honorna föda natt till den 16:e dagen eller natt till den 17:e ? :)

Ebba-A
0

#9 Det beror på, Rexa födde eftermiddagen 16:e.

Värd på Choklad iFokus

issa83
0

Min hona hade igår, dag 7 efter parningen gått upp 21g. Har ni haft honor som gått upp såpass mycke och ändå gått tomma?Alltså skendräktiga. Tycker det är mycke vikt för att bara vara luft…

Vågar jag räkna med ungar nu?

Helena1978
0

Har själv haft två honor som gått upp 30g och gått tomma…