OT - Hårförlängning
Har velat till och från med att ha långt eller kort hår.
Klippte kort hår för någon månad sedan så det är ungefär till hakan just nu.
Nu vill jag mer än någonsin ha långt hår igen… men som sagt växer inte håret så snabbt som man vill :(
Har funderat lite på det där med hårförlängning.
Hur mycket kostar det?
Hur gör dem när de sätter in det och hur länge håller det?

Jag har haft det, det kostar olika beroende på hur långt du vill ha och hur mycket. Jag vet inte hur mycket mitt kostade, men det var bara 20 slingor ändå… och jag kunde sätta i dom själv för det var ett par som man knäpper fast (inte clip-on, det var riktigt hår också). och det håller ganska länge, det håller ju längre om man sköter det bra.

#1 Okej. Jo, har märkt att priserna varierar. Känns som om det bästa är att göra det hos en frisör antagligen, så man får det isatt ordentligt.
Kanske borde ringa runt och höra ang priset? :)
Hur såg det ut när du hade bara 20 slingor med hårförläning i?
jag har kort hår o blå hårförlängning men det var mamma som köpte det så jag vet faktiskt inte riktigt hur mkt det konstar :/

Japp gör det ;)
Det såg faktiskt naturligt ut :P I ochförsig så var det inte utspritt över hela håret, hade mest framtill, och så var det uppklippt (vet inte om det direkt gjorde någon skillnad) Men det såg jättenaturligt ut och många frågade hur mitt hår kunde ha växt ut så snabbt xD
Å, nej, du är säkert skitsnygg i din nya frisyr. Min dotter har gjort hårförlängning och håret tog massor av stryk kan jag säga, det tar lång tid att få tillbaka ett snyggt hår igen.. Var rädd om ditt eget hår och kasta inte ut tusenlappar på hårförlängning för så blir det bara dyrare hos frissan när du ska åstadkomma en ny frisyr med slitet hår.
Men det är ju upp till dig, det finns säkert massor av tjejer som är nöjda!

#4 Hehe vad häftigt! :D
#5 Tack, snällt sagt :) Jag har aldrig gjort något liknande, så skulle vilja pröva detta verkligen :) mitt hår är väldigt tjockt och lockigt i vanliga fall, så skulle vara helt underbart få det längre så jag kan sätta upp det igen…. nu kan jag precis sätta upp det och bara i toffs :(
Vet en tjej som gjort det hos frisören, efter 1 1/2 år så fick hon rådet av frisören att klippa håret kort och låta det växa ut på naturlig väg då det tagit så mycket stryk av förlängningen.

#7 Ah jo, antagligen kommer det få göras, så det blir "friskt" och nytt igen.
Tänkte om man kanske kunde sätta in några slingor med hår bara, så man inte har i massvis, om det nu kan bli snyggt

jag har haft förlängning 3 gånger, alla gångerna fastlimmade "tränsar". själva håret köpte jag på ebay och fick så det räckte för två gånger för runt 500kr, och en privatperson satte in det åt mig för 750kr. går man till frisör och inte har hår kostar det nog runt 4000kr, beroende på hur mycket man ska ha. nu hade jag riktigt remi hår också, som är människohår som ligger på samma håll, alltså med fjällen neråt. det är det absolut dyraste håret, men det enda som blir riktigt bra också. fråga om du vill veta något mer :)
Jag ville också göra förlängning förut, och fick då veta att det kostade mellan 3500-4000 kr att göra på salong. Fick även veta att håret måste fästas om var 3:e månad för att se naturligt ut.
Jobbade även med en tjej förut som hade förlängning efter detta. Kan säga att det var INTE snyggt. Hon såg ut som svinto i håret. Ja, det såg faktiskt inte klokt ut.
Nu har jag så långt hår jag ville ha från början efter att jag klippt av mig allt. Nu blir väl problemet snarare att håret behöver bli tjockare med tiden ;)

#9 Ah okej, det beror på som sagt hur pass mycket man vill lägga ut på sitt hår och hur bra man vill det ska hålla ;P
#10 Du har ju jättelångt hår redan! >_<
Mitt tar flera år att få långt :\ Men hoppar över hårförlängning, tills jag har rejält med pengar och känner att jag kan lägga ut flera tusen på det ;P men just nu söker jag mest bara information om det hela.
Satte upp håret i en ny frissa igår som jag trivs helt ok i, får köra med den ett tag till :P
ja, min ompis har "clips" som kostar cirka 30 kronor, dom är jätte bra. man bara sätter i det och det ser ut som äkta hår! men man måste ju lägga ungefär 5 minuter på att lägga i det. det finns också sånt som man "smällter" i för ungefär 1000..

#12 Jo, har själv haft sådana hemma i blå färg har jag för mig :P Kanske skulle ta och köpa sig några sådana och sätta i och se hur det skulle bli :P
Förresten, har du någon bild på när du har de clipsen i håret?
Eller om du kunde ta och visa, så man får ser hur det ser ut? :)

Billigast blir det ju helt klart att köpa träns som man sätter i själv och sen tar ur på kvällen innan man går och lägger sig.. Det sliter inte lika mkt på håret heller har jag hört..
Lr så köper du en massa olika peruker. Då kan du ändra både längd och hårfärg varje dag! *haha* 
// Nathalie

#14 Hehe okej. Ja, men jag är inte mycket för peruker alls >_< Får köpa olika hårclips och sätta in där det passar ;P

Jag har haft det, och jag stod ut i MAX 7 timmar. Kliade sönder mitt huvud så till slut gick jag upp mitt i natten och klippte av ALLTING.. så det var 1200 kr i sjön, onödigt lidande + att mitt hår blev hälften så kort som det var innan jag gjorde hårförlängning. Behöver jag ens nämna att jag blev en aning arg?
Dessutom, ännu en negativ grej med hårförlängning: Man ser en stor skillnad på ditt riktiga hår och "löshåret", man ser tydligt vart ditt riktiga hår slutar. Inte fint, bara falskt..
Hårförlängning är bara skit och ser så falskt ut, MYCKET vackrare med DITT hår! :)
Vänta tills du sparat ut ditt hår istället. Ät vitaminer och rätt mat så växer det fortare!

Dessutom sliter det något enormt på ditt hår, oavsett vilken metod du använder.. Glömde tillägga det. Det för inte med sig något positivt överhuvudtaget med hårförlängning.

*#16 Uuuuuuuusch, låter hemskt! >_<
Tack för du och alla andra delar med er av kunskaperna om detta, för jag brukar alltid höra mig för om saker, innan jag bestämmer mig, som tur är :D inga impulsgrejer här inte!
Ska försöka spara på det och se om man orkar vänta tills det blir långt :P Jo, det sliter massvis… och väger ju mer, så kommer ju slitas rejält på hårbotten också och rötterna >_<
Det blir att odla på! :D

#18 Ja det var hemskt.. Du vet när nånting kliar så in i h*lvete mycket att det känns som att man håller på att bli galen? Så kändes det för mig. Jag grät av lättnad när jag hade klippt av allt. Helt plötsligt slutade det klia.. åh, så glad jag blev.
Så det var första och absolut sista gången jag testade hårförlängning. Blir såå mycket vackrare om man sparar ut sitt eget, dessutom mycket billigare. :)

#19 Ungefär som när man bleker håret? :D Förstår det! Inget "vill man vara fin, får man lida pin" här inte! >_<
Tur man har tjockt hår, så man iaf kan färga/tona det lite då och då till våren och sommaren istället :)

#20 Nej, det är absolut inte värt det.. kostar mycket och löshåret smälter aldrig in i ditt hår eftersom det inte är ditt riktiga. Sen tror jag nog att det sliter mer på håret att göra hårförlängning än att bleka, elr så är det precis lika skadligt. :P

#21 Säkerligen >_<
Ska odla på ;) men just nu är det megakort -_-

#21 mitt smälte in i håret, det såg ut som mitt riktiga hår. Samma 'tjocklek', färg och allting. Men visst, det gjorde lite ont i början men sen blev man van.

#23 Det kan aldrig riktigt smälta in helt, eftersom det inte är ditt egna. Man ser skillnaden, har sett många tjejer med hårförlängning och alltid är det något som sticker ut från ditt egna: färgnyans, tjockare/tunnare, annan "form" på håret etc. Man ser som sagt skillnaden. Iaf jag ser skillnad på en tjej med äkta långt hår, och en tjej som har "falskt" långt hår. Det är betydligt snyggare med sitt riktiga hår.

Emilia, är du trött på din frisyr, gå till frisören och gör en ny fräck frilla? Kort hår är ju rysligt snyggt det med.. jag har funderat många gånger på nån riktigt kort frisyr, alltså killfrisyr typ, fast mer tjejigt ;D Samtidigt vill jag spara till ännu längre än vad jag har nu. Haha xD Svårt detdär.
Men som sagt, mitt råd.. vänta tills det växt ut, istället för att slänga massa pengar på något som ändå inte ser 100% äkta ut. För mig ger det bara ett intryck av "jag kunde inte vänta med att spara ut mitt hår, så jag köpte lite hår och satte dit" alltså, det säger ganska mycket va? ;P Håret växer ju hela tiden, så varför inte vänta? Dessutom växer det fortare om man äter vitaminer samt rätt mat. :)

#25 Jo, men haft kort hår nu i över 1 ½ år så vill hellre låta det växa ut nu >_< har lugg också och funderade innan på att låta den växa ut… med det andra håret, men vet inte :\
Precis! :) nejdå, här slösas inga pengar i onödan! ;)

#24 Ja det är det, men det håret var faktiskt precis som mitt egna hår.
Annars har ju Rihanna en snygg kort frisyr? :)

#31 Nej, men det ser inte precis äkta ut heller om man säger så, även om ditt såg fint ut. :) Även på ditt hår ser jag att det är hårförlängning. Det smälter som sagt aldrig in till 100%.
Dessutom får man inte tvätta håret lika ofta om man har löshår. Max 2 gånger i veckan, och har man fettigt hår så kan det bli riktigt äckligt.

Beroende på kvalitet och färg på både ditt egna och löshåret, samt vad man har för frisyr och hur man klipper in löshåret i det äkta håret så kan man visst få det att smälta in till 100 %.

#33 Hif's egna frisörelev has spoken! *haha* ;P
// Nathalie

Haha :D

#33 Don't believe it until someone proves it! :P av alla tiotals tjejer jag sett på stan, cafén etc, så har man sett att dom haft hårförlängning tydligt. Enligt mig går det inte att smälta in det i sitt egna hår till hela 100%.

# 36, Då har du väl bara gått miste om att sett någon bra isatt hårförlängning då ;)

#36 Klart att du inte har sett att dom som fixar det bra att dom har hårförlängning, för du har ju inte sett det.

Alltså, det ser verkligt ut, så därför har man inte lagt märke till att det är löshår.

#37 Ja så är det kanske, haha. Men jag tror ändå inte att man kan få det att se naturligt ut, eftersom det inte är naturligt att sätta i löshår i sitt egna. Man ser oftast på dom som har riktigt långt hår oxå, om det är deras egna elr fejkat.

#41 Fast sen så beror det väl även på vad man använder för material.. Använder man äkta människohår så tror jag nog att man kan klippa in det rätt snyggt om man har kunskapen att göra det på rätt sätt! :)
// Nathalie

#40 Sådär såg det ut på dom bilderna på den hemsidan vars hårförlängningsfixare oxå hade. Såg helt perfekt ut.. o därför blev jag lurad. Mitt hår hade hundra gånger bättre kvalité än det håret som sattes in i mitt hår, som förövrigt var skitdyrt, och när det var klart var det inte alls som på bilderna.. det är marknadsföring, dom överdriver alltid i allt. Det blir oftast inte såsom dom säger att det ska bli.
Dethär är ur min synvinkel och från mina erfarenheter samt det jag sett.
Finns säkert dom som är nöjda.
Men JAG rekommenderar INTE hårförlängning. Det är svindyrt, falskt, sliter något enormt, ser väldigt sällan äkta ut och är äckligt att ha iomed att man inte kan tvätta håret så himla ofta.
That's my opinion. Punkt slut. :)

#42 Såklart! Jag köpte äkta människohår, det var tydligen väldigt fint för det var skitdyrt, och inte blev det fint för det..

#43 Man kan visst tvätta det när man vill :P

#45 Nej.. testa tvätta det varje dag och snart måste du ta ut löshåret för att det blir som förstört. Löshår är dött material, ingen volym, inget liv överhuvudtaget, så du kan inte tvätta det så ofta du vill, om du inte vill förstöra det.

#46 Jag hade det, och jag kunde tvätta det hur mycket som helst utan att det blev förstört!

#47 Not good :P Löshåret blir bara fulare och tillslut förstört när man tvättar det mer än två gånger i veckan. Märkte du inte de minsta skillnad på löshåret och ditt riktiga om du tvättade det ofta så hade du isåfall enorm tur :S

#48 Jag tvättade det varannan dag, och det var normalt. Indiskt hår, vem vet? Kanske förtrollat XD

Btw.. hon som gjorde hårförlängningen på mig hade sysslat med det i över 6 år, så det var nog inget fel i hennes kunskap elr liknande, utan som jag sagt hundra gånger nu, det blir sällan så bra att det smälter in till 100% :P

#49 Jag hade oxå indiskt människohår. Ändå såg det inte bra ut ihop med mitt hår.

#51 okej men på mig gjorde det D 

Enligt experterna ska du ju inte tvätta ditt eget hår mer än 2-3ggr per vecka iaf så.. :P Men för ett hår som är vant att bli tvättat oftare än så blir ju snabbare fett eftersom det inte är vant..
Men det är väl bara att enas om att vara oeniga.. :P Alla har olika erfarenheter och syn på saken..
// Nathalie

#53 Mm.. det var det jag sa i #43, det jag talar om är vad JAG har för syn på hårförlängning och av mina egna erfarenheter samt av det jag sett. :P Verkar inte som vissa här vill förstå det xD

Du skrev att du tyckte det var äckligt för att man inte fick tvätta det oftare än 2ggr i veckan, men det är ju faktiskt så ofta det rekomenderas att tvätta sitt riktiga hår också.
Man måste ju kunna disskutera också. ;) Annars är det ju onödigt att vara på ett forum.. ;P Vi måste ju också kunna få ha åsikter och erfarnheter. Tycker du att du har sagt ditt så är det ju bara att sluta skriva och låta andra hoppa in i stället.. :)
Bara för att du har haft en dålig erfarenhet och tycker att alla med hårförlägning ser fula ut betyder det ju inte att alla andra håller med. Minlillahamsterjill verkar ju ha haft en bra hårförlängning, glädjs med henne då istället för att bara "kasta skit" sas..
Menar inte att vara elak på nått sätt men låt oss andra få ha våra åsikter utan att försöka omvandla oss.. :P
// Nathalie
Men om man inte får tvätta håret mer än 2 gånger i veckan, vilket blir ca var 3:e dag, då måste man väl bli bra sunkig i huvudet om man använder spray mm?
Jag har ju spray i luggen, pytte lite för att den ska ligga på plats. Om jag inte har tvättat mitt hår på två dagar ser det jätteäckligt ut.
Undrar då hur det blir för de som stylar sitt hår mer än vad jag gör, och som dessutom har löshår.

Just det.. en grej till, *jag ger mig inte än* haha :P
Bestämmer du dig för att skaffa hårförlängning Emilia, så är det värt o veta att du får betala mellan 5 000 - 11 000 kr (hos en frisör, billigare alternativ hos privatperson finns alltid, men då finns risken att det blir mycket sämre resultat) för en förlängning som bara håller i 3 månader (då har ditt eget hår bara hunnit växa ca 3 cm, dvs inte mycket..) har du tur och sköter håret riktigt bra, dvs inte tvättar det mer än 2 gånger i veckan, flätar in håret varje kväll så att det inte trasslar ihop sig, inte plattar håret alltför ofta etc, så KAN det hålla i upp till max 6 månader. Men frisörer rekommenderar att man tar loss förlängningen efter 2-3 månader.
Om det är värt dessa pengar för så lite tid avgör du själv. :)

#56 Betyder det att jag som aldrig använder nått sånt aldrig behöver tvätta håret?!
*haha*
Nej men en expert som jag såg på tv sa nått bra att bäst för håret är att det får vila mellan tvättningarna men oftast kan tjejer inte hålla sig från att tvätta åtminstonde varannandag och det är väl det som är typ vanligast. :)
// Nathalie

#57 Där kan jag hålla med dig! Jag som är "ekonomisk av mig" (vägrar säga snål *haha*) tycker INTE att det är värt pengarna! Utan då är det bättre och mer prisvärt med träns som man kan sätta i när man känner för det och sen ta ut det och slippa det långa håret ett tag. ;)
// Nathalie
Men jag kan säga att jag är faktiskt för snål för att kasta bort pengarna på löshår 
Tänk vad många klippningar och hårfärg och bra hårprodukter man får för dessa pengar. Dessutom så räcker de betydligt längre än två månader = Ekonomiskt 

#55 Jag kastar inte skit elr nånting i den stilen, respekterar andras åsikter oxå herregud :S Säger bara som jag tycker, och som jag upplevt det. Kul för dom som blivit nöjda, jag glädjs verkligen med er eftersom det sällan blir så himla bra. Förvrid inte mina ord i nånting du antar, det är något utav det värsta jag vet, och det gör mig på dåligt humör. Har t.ex inte sagt att jag tycker att hårförlängning ser fula ut, som du påstår att jag uttryckt det, jag har sagt att det ofta inte blir så bra. Det är ganska stor skillnad. Kastar skit på minlillahamsterjill gör jag inte heller, jag säger såsom jag upplevt det, min syn på det hela, hon svarar sitt, jag svarar mitt, jag försöker inte omvandla någon som du uttrycker det. Alla har sina åsikter, jag har mina, och jag respekterar allas! Säger som sagt bara allt jag vet, så att emilia inte gör nånting hon sen ångrar, och då måste man ju såklart nämna alla negativa delar oxå, annars är det ju ingen idé? :S Väldigt trevligt inlägg detdär, måste jag säga. Nu har du gjort mig på dåligt humör :S

#60 Och jag tänker: Tänk vad många hamsterburar och hamstrar man kan få för dom pengarna! *haha*
// Nathalie

Jag skulle faktiskt vilja testa det där med hårklipsen, men frågan är hur många man behöver, om man nu skulle sägga in det i hela håret :P
Massvis känns det som >_<
När jag gick på högstadiet hade vi en hemkunskapsfröken som brukar sjunga " Nu ska alla barnen vara snälla, pling plong" 

#62 Kanske uttryckte mig lite klumpigt, skrev fort. Ber om ursäkt för det! Menar inte alls på att du sagt att folket e fult bara för att dom har hårförlängningar men som sagt skrev fort och uttryckte mig lite fel på vissa ställen.
Men om du kollar i tråden så så fort nån har sagt nått så har du varit där och "rättat" oss känns det som. Är inte bara jag som tycker det.
Menade som sagt inte alls nått elakt utan skrev bara så som jag uppfattar denna tråd. Så fort nån skrivit att dom tycker att nån i hårförlängning ser fina ut så har du varit där och skrivit flera gånger att du inte tycker det är snyggt! Bra vi har förstått det nu men låt oss ändå få tycka det!
// Nathalie

#65 Barnet försökte inte vara elakt men hon uttryckte sig lite klumpigt..
Menade absolut inget illa Bella!
// Nathalie

Som sagt, det enda jag ville ha ut utav denhär tråden var för och nackdelar med löshår. Eftersom jag funderat på det, dock ine haft någon erfarenhet eller kunskap om det, så givetvis vill jag höra vad andra tycker och tänker om det, men inte börja snacka struntprat och misstolka alla. Har själv varit i den sitsen OFTA och det blir man inte glad utav ^^
Men jag är mer sugen på hårklips, som dessutom kan bli billigare också. Jag hade ingen aning om att löshår kostade efter så pass mycket. Lägger ut max 500:- på mitt hår, tycker över den summan är bara onödiga pengar, om man nu inte ska ha till något bröllop eller liknande >_<

#66 Va? Jag har inte varit nånstans och "rättat"?! Vad pratar du om? Jag har inte "rättat" nånstans! :S Herregud.. vem mer påstår det? Jag har INTE ändrat nånstans. Känns som påhopp nu, så nu drar jag mig ur denna diskussion.
Ja dedär med clips, an kan te'x klöpa 3 stora, eller massor av små! det bror's på om du ahr tjockt eller tunt hår.. när jag hade hårförlängning (clips) såg det verkligt ut..
för tjockt hår har man ganska många stora, dessa
det finns också lika dana fast det är bara två breda, dessa
:)! fast spännerna på den andra är lite fel tycker ja.. hårspännerna ska se ut som på 1.an
bra butik för indiskt hår som clips on !

Mitt löshår kom från Happyhair…

#70 Ja, de första såg ju riktigt bra ut :)
Får kika in på stan någon dag ;)
Tack för tipsen!
#72 okaj.. min kompis hår köptes där ifrån.. ser bra ut på henne

#46, ALLT hår är dött, ditt eget hår är precis lika dött som löshåret. volym kommer ifrån hur dina hårstrån växer ur din hårbotten, vilket håll de ligger på, exakt som virvlar osv. och givetvis måste det skötas om bättre, exempelvis fläta håret när man ska sova med det så det inte trasslar in sig så jäkligt, leave-in balsam och sådant som håller det "fettigt" eftersom det håret inte får vårat eget fett ifrån hårbotten i sig (som man sen borstar ut och skyddar håret) så måste man tillsätta fukt på andra vis.
Köp aldrig på Rapunzel!
Jag beställde BLONT hår, men vad får jag? Jo MÖRKBRUNT! :o