Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1060 ggr
Royalz
0

Färghjälp :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan man se vilka färger dom 4 ljusa har? Dom är 9 dagar gamla. Dom är rödögda alla 4.

HelenaR
0

Vad är det för färg på föräldrarna? Det underlättar att veta det när man ska frgbestämma en kull. Glad

chocomian
0

I denna tråd är det bilder på ungarnas föräldrar och även bilder på de små :) Klicka här

HelenaR
0

Det ser ut som det bara är nf och cinnamon trots att pappan sägs vara gul. Om det stämmer så ska ALLA döttrar bli sköldpadd. Du får hålla utkik efter gula fläckar på flickorna i kullen.

Mvh Helena, Tosca´s

Royalz
0

Okej, tack för svaret.

Först sa dom här inne på HiF att pappan var creme, men sen när han blev större så blev han mörkare på kinderna och på huvudet och så sa dom att han var gul :s  Men det märks snart om han är gul eller ej :)

chocomian
0

Jag tycker allt nästan det ser ut som om 2 är iaf skp :o

Men jag kan ju se fel :D

HelenaR
0

Jag har också försökt och försökt leta efter skp-fläckar, även på bilderna på hemsidan. På nån bild ser det ut som en fläck på ena höften på en unge men det är liksom på samma ställe som doftkörteln.

Det skulle vara roligt att få se mer bilder på pappan… eller finns han i nån egen tråd redan?

Royalz
0

Kan lägga in lite bilder här..

pappan

Royalz
0

pappan

Royalz
0

pappsen

Royalz
0

pappan

Royalz
0

pappan

Royalz
0

pappa swea :p

Royalz
0

swea igen.

mocchino
0

Jag tycker fortfarande pappan ser ut att vara gul men samtidigt så hittar inte jag heller några fläckar på ungarna..

Du får jätte gärna ta bild på endast honorna om du har tid och ork. ;)

// Nathalie

bblomquist
0

underbara, tycker de ser ut som cinnamon jag.. eller någon väldigt ljus sorts gul färg..

Royalz
0

#14 Ska ta bilder på honorna ikväll :) Men kan inte skp fläckarna utvecklas lite senare också?

Ebba-A
0

#12 Exakt så ser min hona ut, fast hon är lh :)

Värd på Choklad iFokus

HelenaR
0

När jag fått skp i mina kullar så brukar det synas tydligt just när de börjar mörkna, alltså vid 3-5 dagars ålder. de brukar se flammiga ut liksom. Om de har väldigt lite skp-fläckar så kan det sen vara svårt att se.

Men jag tycker ändå att det borde synas på nån av flickorna i din kull för alla borde vara skp. Om du/vi hittar en minsta skp-fläck så är det ju "bevisat" att din hane är gul och att alla flickor i kullen är skp (även om det inte syns).

Royalz
0

Här är en bild på en hona! Jag tkr att det ser ut som om hon har lite gula fläckar (:

Ebba-A
0

Jag ser fläckar på #19, absolut :)

Värd på Choklad iFokus

mocchino
0

Ja jag tycker också att hon ser fläckig ut. :) Som Helena skriver så ska ju alla honor vara skp om pappa är gul. :)

// Nathalie

Royalz
0

Hoppas att den överlever, för det är den enda nf honan som är kvar som det syns skp på. För den andra är ev cinnamon och där lär det ju inte synas så väl.

chocomian
0

#22 Då var det skp fläckar jag såg :D Håller tummarna för att lilltjejen äter sig stor och stark nu! :)