Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 732 ggr
PatrikN
0

Hur behandlar jag min hamster?

Hej.
Har ett problem min nyinköpta guldhamster hona som är 5 månader, har varaktiga gula flytningar och det har hon haft nu i 3 dagar.

Vill ju hennes bästa så jag tänkte höra iffal någon vet vad man kan göra och vad det är.

hon har haft en kull inann

Tacksam för svar, Patrik

issa83
0

Tycker du ska ringa en veterinär och rådfråga…det kan ju komma lite sekret när de brunstar. Men det gör de ju bara var 4:de dag…inte tre dagar i rad.

Det låter inte riktigt bra

PatrikN
0

Jo,
Jag ska åkaförbi sjuraffären i morgon (Dom är mycket kunniga)
Och självklart ringa vetrinären.
Vad brukar det kosta att lämna in hamstern hos vetrinären på en titt?.

[BARABAZ]
0

Vet du hur länge sedan det var sen hon hade sin kull?

PatrikN
0

Jag vet inte säkert men jag tror hon fick den när hon var ~3 månader.

[BARABAZ]
0

Ibland när de brunstar kan de ha lite "klet" i vagina. Om hon senast på 5:e dagen inte har så längre, är det nog troligaste orsaken. Hur verkar hon allmänt? Äter hon bra, är pigg, fin i pälsen, klara ögon osv?

Man ska väl egentligen inte generalisera, men zooaffärer är inte ideala att fråga om råd… Även när de inte vet vad de pratar om brukar de låta tvärsäkra. Det finns en del som har någon enstaka anställd som är bra, men de är oträckt få… Bättre att prata med veterinär.

Ett veterinärbesök varierar väldigt mycket. Vissa tar bara ett par hundra för en enkel undersökning, andra 5-600:- Större kliniker är ofta dyrare än mindre, men har å andra sidan bättre resurser.

PatrikN
0

Hon är pigg och äter, hamstrar, klara ögon.

Djuraffären Djuraffären föder upp sina egna hamstrar så jag vet att dom är seriösa.
Åker nog dit i morgon med hamstern och ringer vetrinären om vi inte kommer fram till något.

Brukar honorna ha som gult var runt könsöppningen när dom brunstar?

// Patrik

MickiRosa
0

#6 ja mina brukar ha det

medarbetare på Hamster.ifokus

www.Ulltussenshamstrar.com

PatrikN
0

Ok tack så mycket för hjälpen!
Skönt att höra,
Nu ska jag sovaSkrattande

ali97
0

?

manda-galler
0

åå så synd om den och dig :(

Anna-Helga
0

#6 Bara för de föder upp själva är det ingen garanti för att de är seriösa tyvärr…

Jag tycker det låter som att hon brunstar… Tre dagar i rad låter lite märkligt, var tredje-fjärde dag borde det snarare kunna vara… :) Men de fungerar ju olika de små liven!