Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 4304 ggr
elvissspringsteen1
0

kissar blod

vad är det för fel om en liten kille kissar blod? och vad kan man göra?

chocomian
0

njurproblem? urinproblem?

ser det ut som om han anstränger sig eller gnyr när han kissar?

nonisaga
0

hör med veterinären tycker jag:)

elvissspringsteen1
0

nej han verkar inte bekymrad alls…jag såg att de va blod på golvet, leta å leta men visste inte vad de kom från han har ingenting i pälsen eller så heller(han e lh) men sen såg ja att kisset i sanden va lite mörkfärgat…:S

chocomian
0

#3 Säker på att det är blod? så du inte gett honom färgningrik mat eller att han dragit med sig någon blodliknande matsak ner i toaletten? :P

Eller att han skadat benet eller liknande? lyft upp honom och kollat om det är skador under?

elvissspringsteen1
0

nej de e så konstigt. han har inte fått typ morot eller så, de senaste va fiskbullar å groddar bara… sen blodet på golvet va 1cm stor fläck… men de e så konstigt att de inte syns på honom någonstans under, inte de minsta röd i pälsen eller så. han har inga sår eller något heller…

chocomian
0

#5 Hmmm okej. Men ring på Måndag och rådfråga med en veterinär då :)

Ebba-A
0

Urinvägsinfektion?

Värd på Choklad iFokus

UlrikaD
0

Han har inte fått tugga på någon äppelkvist eller så? Även det färgar urinen röd.

elvissspringsteen1
0

dom har alltid haft äppelkvistar i bure så de är inget nytt så de borde de inte vara.

bblomquist
0

det ör nog äppelkvisten! :) det låter ju mest troligt ! , ring veterinären endå! :) kolla är alltid bra,

Curlys
0

Hoppas att de inte är något farligt med honom iaf :)

issa83
0

Är det samma hamster som du skrivit har svullna tassar? Isåfall råder jag dig att verkligen ringa veterinär. Något är ju felRynkar på näsan

elvissspringsteen1
0

ja det är samma hamster, men nu imorse va kisset normalt igen tror jag, de va bara blött i sanden men inte mörk färg.

chocomian
0

#13 Vad skönt! :)

elvissspringsteen1
0

ja, jag ska hålla koll å hoppas de inte blir så nå mer