kissar blod
vad är det för fel om en liten kille kissar blod? och vad kan man göra?

njurproblem? urinproblem?
ser det ut som om han anstränger sig eller gnyr när han kissar?
hör med veterinären tycker jag:)
nej han verkar inte bekymrad alls…jag såg att de va blod på golvet, leta å leta men visste inte vad de kom från han har ingenting i pälsen eller så heller(han e lh) men sen såg ja att kisset i sanden va lite mörkfärgat…:S

#3 Säker på att det är blod? så du inte gett honom färgningrik mat eller att han dragit med sig någon blodliknande matsak ner i toaletten? :P
Eller att han skadat benet eller liknande? lyft upp honom och kollat om det är skador under?
nej de e så konstigt. han har inte fått typ morot eller så, de senaste va fiskbullar å groddar bara… sen blodet på golvet va 1cm stor fläck… men de e så konstigt att de inte syns på honom någonstans under, inte de minsta röd i pälsen eller så. han har inga sår eller något heller…

#5 Hmmm okej. Men ring på Måndag och rådfråga med en veterinär då :)
Urinvägsinfektion?
Värd på Choklad iFokus

Han har inte fått tugga på någon äppelkvist eller så? Även det färgar urinen röd.
dom har alltid haft äppelkvistar i bure så de är inget nytt så de borde de inte vara.
det ör nog äppelkvisten! :) det låter ju mest troligt ! , ring veterinären endå! :) kolla är alltid bra,

Hoppas att de inte är något farligt med honom iaf :)
Är det samma hamster som du skrivit har svullna tassar? Isåfall råder jag dig att verkligen ringa veterinär. Något är ju fel
ja det är samma hamster, men nu imorse va kisset normalt igen tror jag, de va bara blött i sanden men inte mörk färg.

#13 Vad skönt! :)
ja, jag ska hålla koll å hoppas de inte blir så nå mer