Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1881 ggr
Mizoan
1

Hur vet man om honan föder?

hej!

jag har en gravid hona som ska föda när som helst nu men jag undrar vad som händer när honan föder. Om man kan märka det på något sätt. Vill inte gå in till henne (hon står i ett eget rum) onödigt många gånger, men jag är lite orlig för de skulle ha kommit natten som var, men de skulle kunna komma i dag med men som sagt hur vet jag när hon föder sina ungar?

NeeaaN
0

jag tror det är svårt att höra eller se när hon föder men när hon har fött så kan man höra pip från boet och det kan ligga blod i buren (: det gjorde dt på min hona ^^

Mizoan
0

ok tack :D vid vilken tid födde din hona tror du?

nonisaga
0

Om det e tyst í rummet hör man tydligt bebisarna pipa på vägen ut:) Min hona födde 10 i 10 på kvällen den 29/12-08

Mizoan
0

hon är helt ensam i rummet förutom en gammal dvärgis som bor under henne i bokhyllan. Mamman bor i en samla låda. Går det över huvudtaget att se om det har kommit några utan att mamman är uppe och äter eller liknande?

//Anna

nonisaga
0

japp det går säkert

Ebba-A
0

Man brukar kunna se blod i boet. Min första hona födde ca fyra på eftermiddagen. Och hon jag har nu födde sju på morgonen. Jag råkade störa min hona mitt i födseln, eftersom jag inte visste vilken dag hon skulle föda. Fick en riktig chock när det låg två rosa små bebbar där. Men är födeln beräknad idag så stör henne inte :)

Värd på Choklad iFokus

NeeaaN
0

Hon födde på natten tror jag :)

MariaG
0

på kvällen har kullarna fötts här. Tycker inte du ska störa henne, utan det räcker med att du lyssnar efter pip.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Curlys
0

Det är inte alltid man hör pip.. men man kan misstänka att ungarna har kommit om honan ogärna lämnar boet.. och när hon gör de så har hon blivit smalare..

hidianan
0

Oftast brukar de pipa, men ibland kan de bli för isolerat från buren så att man inte hör dem.

Mizoan
0

ok. tack:D tyvärr har det inte kommit något än men får titta i morgon bitti. Om inga ungar har kommit då har hon nog tyvär varit skendräktig:( men jag håller mina tummar stenhårt nu för att de ska komma i kväll :D

önska Nala lycka till :D