Kh nf bebisar?
Hej!
Tänkte höra med er om någon har bilder på korthåriga normalfärgade från födsel till äldre dagar? :)
Eftersom jag ev ska få min första kull nu, skulle det vara roligt se hur just kh nf ser ut vid utveklingen.
Bara hittat utveckingen av långhåriga nfar.
Vore jättesnällt! :)

Det enda som skiljer kh och lh åt är ju att de lh blir lite mera fluffiga när dom e ca 3v lr nått så innan dess då färgen börjar visa sig så ser dom likadana ut så du kan gott fortsätta kolla på långhårsbilder om du vill.. ;) Det gör ingen större skillnad som sagt. :)
// Nathalie

Tack förbilderna Ebbis96! :)
#5 Ahaaaaa! Då har man lärt sig något nytt :D
Tack! :)

#6 Sen så finns det ju chans till både lh och kh i din kull.. :)
// Nathalie

#7 JO, precis.. då kanske man inte ser skillnad då förrän de är 3 v >_<

#8 Jag hade en kull på 10 ungar varav 2 vart lh. :) Nått som inte märktes förrens dom var ca 3v lr nått. :) Dom stack verkligen ut ur mängden.. ;)
// Nathalie

#9 Kan tillägga att hela kullen var nf! :P
// Nathalie

#9 Vad häftigt! :D hoppas verkligen parningen tog här hemma och att man får sig överraskningar :D hade varit roligt om någon oväntad färg kom :)

#11 Som typ blå! haha :P Nej men roligt att få veta vad ens hamstrar bär på för färger! :D
// Nathalie

#12 Eller söta rosa! :D det är ju dem iofs i början >_< men sedan också :o då hade man blivit rädd! :P
Ja, precis! :D ska kolla brunsten i morgon natt ;)
Skillnaden man kan se ibland är att lh vid sådär 2-2,5 v ålder, innan fluffet kommit, är lite vågiga i pälsen, fast de inte är rex. Vågorna går längs med ryggen, och är tydligast bak på rumpan. I och med att de är tippade syns det ganska tydligt. Inte alltid dock, särskilt inte i en kull med båda, eftersom pälsarna ibland kan se ut som en blandning mellan kh/lh.

#14 Ah okej, då kan det ta lite tid att se hårlaget då, spännande! :D
Är förberedd på en full nf kull, men hoppas ändå på någon oväntad färg :D
#15 Rosa, kanske? 

#16 Ja, det jag väntar mig ju! :D ååååh rosa skp/vit, det du! :D

söta
#17 Rosa och gult? Njae… Jag är tveksam. Rosa roan däremot. Undrar förresten om den skulle bli knallcerise med umb? 

#17 Vilka planer :D inte så bra mixa med genetiken i fantasin :D

#19 Vilka planer :D inte så bra mixa med genetiken i fantasin :D