Buren kommer bli jätte trång..
Nu bor lisa-marie i den största lådan från jysk som är: Bredd: 39.5 cm, Längd: 70 cm, Höjd: 38
Känns som om att det kommer bli vääldigt trångt med 15st hamsterungar när dom blir större + mamman. Kan man göra så att man tar ut det mesta av inredningen och bara sparar nått rör? Då blir det ju mer plats åt alla.
Självklart flyttar ju ungarna bort från mamman när dom är 4veckor, men innan det blir det ju såå trångt.
Det ska väl inte vara så mycke grejer i buren när bebisarna är små då de kan trilla och skada sig så plocka ut det mesta du. Lämna toalett och matskål såklart:)
En till fråga:
Kan man städa och byta ut allt spån när ungarna är 2-3 veckor? :)
Ja det tror jag. De första veckorna så städar man väl bara toaletten och sånt men sen kan du nog städa hela buren. Det är vad jag har fått lära mig iallafall:)

I buren där jag har ungar nu (inte 15st ungar, men 9st) så har jag inte haft någonting i buren alls. Så de får gott och väl plats även om de kryllar av ungar i buren på kvällen :)
När ungarna är ca 2veckor gamla kan man städa i hela buren. Men var lite försiktig med boet och spar de som är fräsch :)

Jag brukar spara boet