Lillemors 1 veckors gammla bebbar<3!
Nu är Lillemors små sibiriska dvärghamsterbebbar äntligen 1 vecka gammla! :)
Idag så kikade jag in lite försiktigt genom boet när lillemor var och åt och som jag sätt det är det förmodligen 2 eller 3 stycken. En unge var halvägs påväg ut och man såg att det hade börjat växa lite päls på dom. Ögona hade inte öppnats men man såg deras ben och att dom fått en liten liten rosa svans. Man är så spänd och undrar hur många det är, men jag TROR det kanske kanske är 3, om det inte är mindre. Men eftersom det är min första kull är det bra med mjukstart.
JUSTE! måste fråga en sak,, Sen när alla hamsterungar blivit könsmogna och så,, kan man para syskon med syskon eller kan det bli fel? /Linnea
Vad kul :)
Har du inget klart syfte så bör syskon inte paras med varandra. Det är bättre att skaffa en till hane/hona utifrån och avla med.
Men jag hänvisar till BARBAZ igen för mer info, hon är bra på det med avel :)
Värd på Choklad iFokus
Ebbis96; thanx :)
gud vad mysigt med bebbar, bilder kanske? :) nyfiken tehe!

Syskon kan man ju inte para med syskon.. då blir det klockren inavel.. inte bra.
har du inte redan en tråd om hennes ungar? o ja precis som bella-r sa, det blir inavel.
Vill se bilder! :D
lägger ut bilder på ungarna fort jag fått några ;)
Roligt med vintervita bebbar, dom är galet söta som bebbar, fast det är väl alla djur :)
Grattis till kullen! mihi min guldis Mango är syskonparning. (köpte honom på djuraffär) det vill säga att hans föräldrar är syskon med varann. Det går att para syskon med varandra, men som de andra över mig har sagt blir det inavel, och om du avlar på andra generationen blir det kanske hårlösa ungar. Jag kan alltså inte para Mango.
/ Elin