En viktig fråga!
Hej!
OM två dagar är min guldhamster Nalas kull beräknad att komma och jag undrar om jag fortfarande kan låta henne gå upp i min hand? sen undrar jag också om hon kan springa i " bollen" ? ska hon få göra det sen när ungarna har föds eller struntar hon i de sen bara? lite hälp skulle vara bra ;)
hälsningar Anna och Nala

Du kan ta upp henne när hon är högdräktig, men du måste tänka på att bära henne MYCKET försiktigt, med båda händerna. Däremot om hon kan springa i sin boll har jag ingen aning om, då jag aldrig haft nån sån boll överhuvudtaget så det får nån annan svara på ^^
Personligen skulle jag inte låta henne springa i bollen vare sig nu innan förlossningen eller på sådär 2 veckor efter. Hon behöver sina krafter till bebbarna. :)

ok då vet jag tack <3
trodde det men man vill ju höra andras åsikter med :D

Håller med både # och #2 :)
Abselut!! Låt mamman å bebisarna bara få njuta av varandra… Bollen har ju ju tid för sen när bebisarna har flyttat…

Det är nog bäst att låta bollen vänta.

ja, det tror jag också. Men undrade bara eftersom det var viktigt innan medans hon var dräktig att hon fick hålla igång sina muskler så att det inte blev några komplikationer under födseln sen så jag ville bara var extra säker hur jag skulle göra efter födseln ;)
tack för alla kloka svar:D