Hamstertidningen
Hej!
Jag vill gärna få hamstertidningen som heter Gnagarbladet eller något liknande, men undrar först lite vad som står i den.
För om det mest handlkar om uppfödare och utställningar, och avel är det inte intressant för mig.
Eller står det mycket om leksaker, aktiviteter, kost mm?

Hej! För att få Gnagarbladet så måste man vara medlem i SHF. Även en liknande tidning, Små Godis, ges ut om man är medlem i SSF.
Båda tidningarna innehåller olika artiklar, aktiviteter, fakta, uppfödare, utställningar m.m
Kan tillägga att det kostar 180 kr att gå med i SHF och 100 att gå med i SSF.
Värd på Choklad iFokus
Innehåller de bara fakta om hamstrar eller andra djur också?
Hur många gånger per år får man tidingen från SHF och SSF?
Måste ju försöka lista ut vilken jag ska välja, vill ha mest för pengarna =P
hos SHF får man den 4gn/år, SSF vet jag inte om dom har en tidning.
I SHF´s tidning står det ju om alla arterna som ingår i deras förening, antar att SSF också har så?
#3 Man får ju mer än bara tidninegn som medlem, du kan även registrera dina hamstrar och ställa ut mm.
Värd på Choklad iFokus
Ok. Men vilken klubb tycker ni är bäst? SSF (vet ej vad det står för) eller SHF?
jag föredrar faktsitk SHF .
#8 är du medlem i båda?
Värd på Choklad iFokus
Fast å andra sidan så har väl SSF knappt funnits i en månad, då det är en helt ny förening. Så när den inte har varit med länge är det ju svårt att säga bu eller bä om den när man inte har hunnit utvärdera den.
#10 Jaha, har dne bara funnits så kort tid. Men kan någon berätta vad SSF står för?
#9 jag är bara medlem i SHF, :P
Du kan hitta mer info om SSF här.
SSF står för Svenska smådjursföreningen
Har du fler djur än hamster kan det ju vara bra att bli medlem där, då föreningen är öppen för Guldhamster, Dvärghamster, Gerbil, Marsvin och möss.
SHF är ju Svenska Hamsterföreningen. 
Här är deras hemsida. 
Är inte medlem i någon förening, så jag kan inte säga vilken som är bäst.
Tycker det känns lite konstigt att läsa vilken förening som är "bäst" .
Du väljer den förening som känns bäst för dig =)
Läs på hemsidorna och bilda din egen uppfattning om vilken förening du vill gå med i .
Båda föreningarna har egna forum där alla frågor kan ställas till respektive förening =)