Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 578 ggr
Ebba-A
0

Majsan och bebisar.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vet inte riktigt vad jag ska döpa tråden till.

Men eftersom Maj-Britt(Majsan) ska ha bebisar i veckan tänkte jag att dethär kan bli en tråd där jag kan uppdatera med bilder ock så. Dock blir det mobilbilder eftersom min kamera har lagt av.

Pappan till ungar´na är antagligen en nf lh och Majsan är creme bandad lh r.ö. Detta är alltså ett misstag, eftersom hon var dräktig då vi köpte henne.

Bifogar en bild på Majsan i profil, bilden är från i onsdags och sen dess har hon gått upp 17 gr.

Värd på Choklad iFokus

chocomian
0

Spännande se vilka färger det kommer att bli :)

Royalz
0

Är du säker på att hon är dräktig?

Isf lycka till med dom små :)

Ebba-A
0

#1 Ja, så får vi se om hon är skp också :) Hoppas ju att det inte blir bara nf som i förra kullen ;)

#2 Ja, hon är rejält rund om magen och gått upp i vikt. Ingen brunst heller.
Tack :)

Värd på Choklad iFokus

heffaklump
0

Hehe kul å se vad hon eller pappsen har för bakrund ;) hoppas allt kommer gå bra nu :)

bblomquist
0

ska bli kul att se hur din kull kommer se ut, och vad Majsan har för bakrund! :D

Ebba-A
0

#4 och #5 Japp, kommer antagligen behöva en massa färghjälp sen också. Ska bli spännande och se om hon är skp också.

Värd på Choklad iFokus

nonisaga
0

var inte majsan o nf pappan syskon? Lycka till iaf:)

Ebba-A
0

#7 Vet inte, men dom bodde ihop på djuraffären. Tack :)

Värd på Choklad iFokus

nonisaga
0
Ebba-A
0

Majsan bloggar på min Ifokus-blogg. :) Gå in och läs!

Värd på Choklad iFokus

Ebba-A
0

Idag har hon flyttat till dunan och byggt ett strot bo i ena hörnet. Och nu hr hon gått och lagt sig för första gången sen imorse.

Bifogar bild på henne från igår.

Värd på Choklad iFokus

chocomian
0

#11 Sicken sötnos! :)

Ebba-A
0

#12 Ja hon är jättesöt.

Värd på Choklad iFokus

Alexandra-S
0

Vilken skänhet (a) :)

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Ebba-A
0

#14 Japp :)

Har fotat henne idag, hon satt i ett hörn och åt och då passade jag på att fota.

Hennes spenar är mörkrosa och svullna och ingen brunst än.

Värd på Choklad iFokus

Royalz
0

Hon ser allt lite bulig ut. Hoppas att det går bra med födseln och att hon tar han om bebbarna bra :D

Adina
0

Lycka till med kullen :) Hon är jättefin :*

Royalz
0

När hon får ungarna tycker jag du ska gå raka vägen till affären och säga det till dom. Och att dom är skyldiga att ta några ungar ifall du inte får sålt dem :) Tänk liksom om det skulle varit en okunnig liten unge som köpt henne och helt plötsligt kommer det massa ungar. Det skulle inte jag tycka va så kul om man är oerfaren.

Tur att du kan lite om hamstrar, och att det var just du som köpte henne! :)

Ebba-A
0

#18 Japp, min mamma som inhandlade henne ska dit när dom fötts. Ja, jag har ju haft en kull innan och är ganska kunnig. Fast min pappa tycker inte det är så bra att mamma valde just Majsan ;)

Värd på Choklad iFokus