Underbara Bimbo!!
Idag hämtade vi hem underbara Bimbo! Hon är 7 månader gammal och efter utställningen på lördag ska hon få bli mamma.
Hon är som en stooor mjuk nallebjörn, jättesnäll och harmonisk.
För intresse av hennes kommande kull, titta på hemsidan under "kullar" www.123minsida.se/issa83
Gud va fin :)

Aaaaw, verkligen jättefin! :)
E hon en liten sötis caramell? :)
Jättefin tjej! Vad väger hon? 
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
#3 Hon är en offwhite faktiskt, enligt stamtavlan…men jag funderar på creme…tycker hon är "beigare" än min förra offwhite hona. Få se vad de anser på utställningen:)
#4 Ingen aning, hon känns stadig och tung, men inte alls fet. Så hon är bara en stadig tjej
#5 Okej.. hon såg väldigt mycket ut som min kirby så trodde hon va caramell ^^ Är inte creme mörkare än caramell?
#7 vet inte…trodde caramel var mörkare än creme, men jag kan absolut ha fel. Kommer ha jätteproblem med de kommande bebbarna. Deras förväntade färger är offwhite, creme och caramel. Kommer inte se skillnad
Creme tycker jag hon ser ut som. Men med tanke på åldern (missade det först, därav ändringen i inlägget), visst, hon skulle kunna vara en väldigt mörk offwhite.
Caramel och creme har samma pälsfärg, men båda kan variera i nyans sinsemellan. Det finns ljusa och mörka creme, och likaså ljusa och mörka caramel.
#9 åh nu blev det ju inte direkt lättare att avgöra kommande bebbars färger. Hihi, hoppas ni kan hjälpa mig. Annars får jag regga alla som creme? haha. Hur som helst så finns det inget gult bakom varesig mamma eller pappa så ungarna blir rena:)
#10 Hoppas du inte tar illa upp, men jag kikade runt lite och hittade bebisbilder på din hona, och där ser hon väldigt tydligt offwhite ut, tycker jag. Alla färger med gult/rött pigment djupnar med åldern.
Caramel och creme är dock lätta att skilja åt som små, så oroa dig inte för det. Samma sak med offwhite och creme faktiskt, som bebbar är det inga problem, särskilt inte i verkligheten. Du ser nog vad jag menar när du väl fått kullen. :) Caramel har väldigt ljusa öron som små, medan cremeöron mörknar tidigt.
Ett litet tips vad det gäller creme förresten; ju mörkare öron som bebis och ungdjur, desto större chans till en riktigt djup och bra cremefärg som vuxen, tycks det! Jag vet undantag, men det stämmer ofta nog för att det ska kunna ge en ledtråd, om än inte någon garanti.
#11 nej nej, tar absolut inte illa upp. Du verkar kunnig och det är bara intressant:) Så då är hon antagligen offwhite då. Mig spelar det ingen roll, hon är vacker vilkn färg hon än har. Och parningen är ju genomförbar med gott resultat oavsett om hon är offwhite eller creme.
Va bra att det trots allt är ganska lätt att se skillnad på färgerna när dom är små. Ska bli så spännande!! Har dock ingen aning om vad jag själv ska spara dock… kanske en caramel..hmm
#12 Absolut, färgmässigt funkar kombinationen oavsett. Personligen gillar jag faktiskt rätt mörka offwhite fast alla mina egna varit av den ljusaste sorten, både inköpta och i kullarna. Tycker det är roligast när man har en klar färgskala från vitt till creme med en fin ljust vaniljfärgad offis emellan! :)
Speciellt när man håller på med långhår kan vissa färger vara lättare att bestämma innan bebisarnas pälsar blivit så fluffiga, eftersom de blir betydligt ljusare då. Men så finns det en och annan variant som det funkar tvärtom med, och man får vänta på fluffet för att göra sig en bättre uppfattning.
Nej vad fin! <3
#15 Är det samma hamster på den bilden?
#16 japp

Nog ser hon ut som en liten nallebjörn ^^ Vackert huvud har hon oxå. Såååå fin!
Det ska bli kul att följa hennes ungar, för jag antar att du bildbombar oss sen
självklart kommer jag bildbomba er med söta bebisbilder. Jag hoppas så at dom ska ärva mamma Bimbos fina nallehuvud:)
Nej men inte kan denna söta tjej heta Bimbo, vad tänkte jag på! Det namnet passar inte alls in på hennes personlighet. Kärleksfull, rund och go och fin. Kan ni hjälpa mig att komma på nåt mer passande?
Namnförslag:
Nina
Titti
Mysan
Candy (ser ut som en caramell, därav namnet)
Mindy
=D
Sööt o fiin:D hmm kommer inte på ngr namn :P
Vanilla
Kokos
Butterscotch
Honey

Candy eller Honey skulle vara fint :)

Jag hade döpt henne till Cotton Candy ;)
Tack för era namnförslag:) Cotton Candy var riktigt gulligt hmm…ska fundera lite:)
Bomull
Sockervadd
Socker
Silke
Sammet

#27 Aaa, tycker hon är så söt och vacker som sockervadd ;) och lite sötare namn på engelska ;)

Oj, vad vacker hon var. Ser nästan ut som min förra hamster, bara lite lite mörkare.
/ Maria. med-arbetare på Sommar
Sugar Sweet eller Sweet like Sugar :)
Hon ser ut som en stor och väldig kraftig nallebjörn
Cotton Candy var gulligt:)
Får klura på namnet ett tag:) Är så stolt över min snutta nu, hon blev BIS 2 i pet idag
O vad bra :D

Fasen vad fin hon är! :D
Tack. Hon är verkligen underbar! Och nu är parningen gjord så nu hoppas vi på små pip från buren om 16 dagar. Hjälp oss att hålla tummarna nu:)

#36 *håller tummar och tassar här hemma ;)*
Du får ta massvis med sötnosbilder när de väl kommer, om parningen lyckades :)

Nej vilken underbart söt liten nallebjörn
och vi håller alla tummar, tassar och tår här hemma att parningen blev lyckad och att bebisarna kommer ut som dem ska :)
Min hamster heter Socker (y)
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu