Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1138 ggr
Decdia
0

Extra våning till Antonius

Minidunan tycker jag är lite i minsta laget åt Börje och tänkte skaffa en Samla-låda på 130 liter. Men…lådan är ganska hög så jag funderade på att göra en extra våning åt honom för att utnyttja ytan maximalt. Tänkte göra en halvvåning (typ som dunorna har) och jag vill att den ska gå att ta bort för att underlätta vid rengöring.

Någon som har gjort ett extra plan i Samla-lådorna och hur har ni gjort detta?

bblomquist
0

jag skall skaffa Antonius här i februari. jag är också nyfiken på hur man gör! :)

nonisaga
0

Jag har samla-lådor och antonius men jag har inget hyllplan så jag e oxå nyfiken på hur man gör :P

Det finns en tråd som heter "ni med antonisus lådor" tror jag och där e det ngn som har hyllplan i sin antonius låda. Jag ska hitta tråder, vänta

Decdia
0

Jag såg att Findusen hade ett extra hyllplan i sin låda. Fast i den lådan såg lite annorlunda ut mot den jag tänkte köpa, Findusens låda verkade ha "skåror i sig som hon satt hyllplanet i.

Mina funderingar är:

1. Skära ut fyrkantiga hål (smala) på långsidorna och sätta i lite kraftigare pinnar som håller upp hyllplanet. Att pinnarna går rakt över backen till andra sidan.

2. Bränna (?) fast "ploppar" på insidan av backen som man sen lägger hyllplanet på.

Jag hoppas verkligen att någon har gjort ett extra hyllplan som kan komma med tips och idéer! Skrattande

Anna-Helga
0

Men alltså backen sluttar ju inåt och blir smalare mot botten… Vi har köpt billiga skivor som man använder till golvplank på IKEAs fyndavdelning. Dom kapar man bara i lagon längd och trycker ner så de fastnar på önskad höjd… (Det gäller att anpassa längden rätt)…Går attanvända nästan vad som helst och göra lagon långa bara… :)

Hoppas ni fattar vad jag menar! ;)

Kram Anna

Royalz
0

#5 Det var en bra idé :) Jag har också en antonius låda och ska testa det :D

Decdia
0

#5 Vad smart! Det hade ju varit himla skönt om man slapp att borra/såga i själva lådan. Till nästa lön blir det med största säkerhet en Antonius-låda till Börje!