Vilken teckning?
Min Majsan har ett väldigt fint band på ryggen. Med två fläckar på. Men nu har jag märkt att det vita går bak på benen också och upp mot rumpan. Hon är Creme lh r.ö.
Bifogar en bild på henne bakifrån(inte så bra kvalité, eftersom min kamera är trasig och bilden tagen med mobilkamera).
Är hon bara bandad eller även annan teckning?
Värd på Choklad iFokus
Jag skulle tippa på skp?Kanske…först såg hon bandad ut men eftersom hon har fläckar på rumpan. Ev kanske hon är creme bandad vitmagad?? Äsch, jag hoppas nån duktigare kan ge svar

Ja, det ser faktiskt ut som en skp med den dära cremefläcken mot rumpan
Tack för svar, jag misstänker också skp eftersom hon har fläckar på bandet. Men det lär ju bli bevisas om hon är dräktig.
Värd på Choklad iFokus
Hon är troligtvis bara bandad, annars kan ju vissa hamstrar vara både bandade och dominant spot. Men för att vara ds måste en av föräldrarna vara det.
#5 jag tror inte hon är ds, eftersom hon inte har vita fläckar på andra ställen på kroppen.
Men om hon är dräktig, är pappan troligtvis nf lh. Men vilka gula varianter blir det på hanarna om pappan är nf och mamman creme skp?
Jag förvirrar mig själv just nu, skulle verkligen vilja lära mig det med färger och genetik fast jag ansr mig vara på god väg ;p
Värd på Choklad iFokus
jag tycker den ser bandad ut, då kan det ju hända "fel" så att det sprids ut lite :)
*putt* Nån mer med åsikt? :)
Värd på Choklad iFokus

Om en cremebaserad hamster får anlaget för vitmagad så blir den Roan som ger vita strån i hela pälsen som skulle göra bandet svårt att se, om hon då inte blir extremt dåligt tecknad och knappt får några vita strån alls.. Roan/vitmagade och ds brukar få en bläs dessutom. =)
Är en cremebaserad skp så syns det inte på hamstern, utan bara på ungarna som inte blir cremebaserade. =)