Nya bilder!
åh vilka fina 
Jättefina! Du lyckades bra 
Creme roan/ mink roan
Bild saknas (kommer…)
Kan ngn Medarbetare göra bilderna stora?
Åhhh… så söta xD 
söta allihop

Jag hade gärna hjälpt dig göra de större :D men är ingen Medarbetare :(
haha, okei men har börjat göra det så det behovs inte.
Tack alla:)
gud vad fina bilder, <3
tack:)
Hihi, ja den e perfekt när det e tråkigt väder så man inte kan ta utomhus…
Vilka sötnosar :)
alltså dina små sötnosar är så bedårande, man vill baa äta upp dem!
Ja vet
, Bulba har redan ätit upp mink roan killen (det e därför bild saknas på den
)

Sobel roan 
#4 Gud vad söt! Han skulle gärna få fkytta hem till mig ;)
Värd på Choklad iFokus

gu, så fina och söta de är!
in i micro, och det smakar så bra (8) hah, nej förlåt :)
Jättefina bilder :D jag gillade den första :*

jag å svart
föll ju för #8
Naww vasd sötahh!
tack alla, haha in i micron;)

Jättefina hamstrar.
Men jag måste fråga, vem har förstorat bilderna?
Dom är på tok aaalldeles för avlånga.. ser lite galet ut ^^
#33 tack, höhö jag har inte förstorat dom *lalalala*
men för mig ser dom helt normala ut:P

oj det var en hmm…….avlång bild:P har du firefox eller we?

aha, kanske kan bero på det annars vet jag inte
:)

Jo, jag testade explorer nu, men då blev bilderna på tok för breda istället. Haha, helskumt! :S
haha hel skumt:P

Vart det bättre nu Bella? ;) Jag har haft samma problem.. Men nu förminskade jag dom lite.. :) Så nu borde det se bättre ut. :)
// Nathalie

Jotack, nu blev det perfa! ;) *för lat för o göra det själv maha* 
mina är breda, fast jag ser ju vad det föreställer ;D en pizza lr :D
*har inte fått micro på hjärnan*

#42 Jag har inte heller orkat göra det tidigare men nu fick jag äntligen tummen ur.. ;P
// Nathalie
#41 Du e såå duktig:) tack
Är de bara jag som tycker att de svarta inte är vitmagade?
De flesta svartar har alltid vit haka och något vitt på magen. De betyder inte att de är vitmagade för det ^^

#47 jag har oxå för mig nåt sånt, men är inte haj på det där med vitmagat å roan..
Men dessa såg vi ju bilder på när d var små å då kunde man se att det vita gick ut på benen å det vita var utbrett fläckvis på magen… då e dom VITMAGADE. Annars e det som du säger pixelmollan, vanligt med vit HAKA å vita tassar….. även soblar har oftast vit fläck på magen me… Det e VÄLDIGT ovanligt med en perfekt hel vit mage… tyvärr..
#49 okej :) jag har missat den tråden från när dom va små

#49 det ska jag lägga på minnet, att det vita brer ut sig på benen och mer fläckar än bara en på magen. även om jag inte avlar på vitmagat så kan det ju vara bra att kunna=)

Jag såg din säljes-annons på Blocket om dessa bebisarna. Jag undrar bara, du skrev att de kostade olika pga storlek och ålder. De är ju alla bebisar och i samma ålder. Jag förstod inte det riktigt.
#52 hon menar nog att ifall någon inte blir såld förens den är 4 mån t.ex så blir den billigare än en som är 5 veckor :)
#49 Nu måste jag protestera lite. Även icke vitmagade hamstrar kan ha massor av vitt, även ut på benen och stora blaffor på mage och/eller bröst. I en kull med både tecknade och otecknade hamstrar är risken/chansen till det extra stor. Sedan finns det genetiskt vitmagade hamstrar som inte har tillstymmelsen till ett endaste synligt vitt strå, men sen går och får wh-ungar som avslöjar att anlaget trots allt finns hos dem. Ett säkrare sätt skulle jag vilja påstå är att gå på rubinglansen i ögonen. Svartögda vitmagade får rubin, brunögda får rubin/röda och rödögda brukar få ljusröda ögon av wh-anlaget, ungefär som en mörkörad albino. Ibland syns det bara i visst ljus, så man kan få vrida och vända på hamstern under en stark lampa t.ex.
#54 då var jag inte helt ute och cyklade iaf :) Tack för tydlig förklaring!
#52 ja, jag menade precis som #53 sa, tex. om dom är 4 månader konstar dom inte 100.
om ni undrar hur dom svarta såg ut när dom var små lägger jag upp en bild^^, ser ni det vita som sticker ut vid bakbenen
#55 Nej det var du absolut inte. Och var så god! :)
#58 Så det e inte vitmagade????
#59 Jodå, det kan de vara. Vad det jag skrev i #54 handlade om att enbart mängden vitt och dess placering inte i sig räcker för att fastställa genotypen.
#59 jaha okej, tack för förklaringen:)
Svart vitmagad är vansinnigt läckert när hamstern är bra tecknad och har bra svärta! 
Ja jätte snyggt, jag har oxå hört att det är väldigt svårt och hitta en svart vitmagad med hel vit mage då mina inte har hel vit mage……
#63 Ja, fast även de med mindre perfekt teckning är väldigt söta! ;) De kan även ge en bra tecknad avkomma i nästa generation om man har tur. Min bäst tecknade svarta vitmagade hade en mamma som var mycket dåligt tecknad.
det låter ju bra att det kan bli bättre vitmagade i nästa generation :D. har du en bild på din svart vitmagade??:)
Aw, så söta! (:
#65 Tyvärr har jag ju inte det. :( Det var ganska många år sedan nu, och faran med att bara ta bilder med digitalkamera är att vid en hårddiskkrasch går allt förlorat, så de jag hade på henne finns inte längre. Jag är usel på att komma ihåg att säkerhetskopiera.

#62 Ja det skulle jag inte tacka nej till! ;) Typ som en black ambk råtta! :D
// Nathalie
#68 Jamen visst! Åh, nu började jag tänka på små pussvänliga råttbebismagar… Har inte haft rådis sen -03.
#68 Finns ju svarta vitmagade kvar. 
#70 nä, det finns ju inte alls en svart vitmagad kvar, alla har hittat hem:)
#71 har dom xD
#72 haha aa det har dom :D
Vad man blir sugen på en liten plutt, bilderna var värkligen fina! :)

Vad söta! 
Mvh Hanna
Jättesöta bebisar :) Måste bara fråga om #1 verkligen är rost rö? Tycker den är väldigt lik min Mirella som va Cinnamon Umb. Tycker inte att kindteckningarna/hättan är så mörk som den är på rost i vanliga fall…
#76 Både på cinnamon och rost kan såväl kindteckningarnas som hättans nyanser variera. Rö rost och cinnamon är i princip samma variant fenotypiskt, medan ren rost är något helt annat. Båda anlagen brukar ha ungefär samma effekt på andra färger, och det är troligtvis därför de tillsammans "smälter ihop" snarare än ger ett unikt utseende.
#77 Jo, jag vet att de brukar va väldigt lika, men jag tycker ändå att kindteckningarna brukar kunna va mörkare hos rost än hos cinnamon.
#78 Fast rödögd är den ju hur som, vare sig den är med eller utan rost, så hur en ren rost ser ut är inte relevant just gällande denna hamster.
Hur som, bara utifrån en bild kan man inte avgöra säkert vad som är det ena eller det andra ändå. För att veta säkert om man har en rö rost eller en cinnamon (i de fall föräldrarnas genotyper inte utesluter ren cinnamon) måste man testpara. Och det är bara idé att göra om hamstern ifråga ändå är aktuell för avel.
#76 ja jag kan hålla med om att han ser ut som cinnamon på den bilden men om man jämförde honom och cinnamon honan var han klar rost hane.
#80 Som jag skrivit i #79 krävs testparning för att veta säkert, det kan du inte avgöra med ögat. Individuella skillnader i nyans finns alltid, ibland väldigt dramatiska.
#81 okej, men han blev ändå sälskapshamster:) tror jag iaf, men ser man inte färgen tydligare när dom blir äldre?? jag e inte så bra på sånt här:P
#82 Flera färger kan det vara så som du skriver med, men inte just rödögd rost/cinnamon är jag rädd. Där måste det till testparning. Och för en ren sällskapshamster är det onödigt, och han ser ju ut som han gör vad han än är genetiskt. 
#83 aa okej:)
Det är min lilla kille ni snackar om och han kommer bara användas som sällskap. Älskar honom vare sig han är rost eller cinnamon! =P
#85 vad bra att du älskar honom :D hur mår han? hur beter han sig, e han snäll mot dig :P? åå han var så underbar!:) pussa honom från mej :D
#77… Jag skrev om just detta i TS första tråd om denna kull….
Han mår jättebra, sover mycket, äter massa godsaker och står gärna och lyssnar om vi pratar med honom. Idag fick han för första gången leka i sin hage och det tyckte han om. Han är jättesnäll och är väldigt frammåt och ganska orädd av sig.
Några små bett har jag fått men det är för jag har haft mat på fingrarna =P Vi försöker nu få honom tam och tar upp honom några gånger per dag. Han springer på och undersöker allt som kommer i vägen för honom.
Jag ska pussa honom från dig!
Jag tänkte lägga ut en bildtråd under helgen med bilder på honom.
#88 Ja mer bilder på honom
Jaa, Bilder! 
#90 nu finns det en tråd med bilder på honom och han heter Totte :D
#90 här e tråden :) Klicka här
O herregdud det var inte kort^^
______
Fixade länken åt dej så den inte är så lång ^^ //Sara87